Eğitim Bilgileri
Doktora, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye 2003 - 2009
Yüksek Lisans, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Yl), Türkiye 2000 - 2003
Lisans, Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye 1996 - 2000
Yaptığı Tezler
Doktora, Marka yayma stratejisinin tüketiciler tarafından algılanmasına etki eden faktörler, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), 2009
Yüksek Lisans, Yaşam tarzının otomobil satın alma kararları üzerine etkisi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Yl), 2003
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Akademik Unvanlar / Görevler
Dr.Öğr.Üyesi, Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 2018 - Devam Ediyor
Yrd.Doç.Dr., Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 2009 - 2018
Araştırma Görevlisi, Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 2000 - 2009
Akademik İdari Deneyim
Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi, Kocaeli Üniversitesi, İşletme Fakültesi, 2023 - Devam Ediyor
İntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi, Kocaeli Üniversitesi, 2003 - Devam Ediyor
Bölüm Başkan Yardımcısı, Kocaeli Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, 2023 - 2026
Bölüm Başkan Yardımcısı, Kocaeli Üniversitesi, 2010 - 2016
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 2009 - 2016
Bölüm Başkan Yardımcısı, Kocaeli Üniversitesi, 2012 - 2015
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 2013 - 2014
Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi, Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, 2010 - 2013
Verdiği Dersler
Ürün ve Marka Yönetimi, Doktora, 2022 - 2023
Tüketici Davranışı (Örgün Öğretim), Lisans, 2022 - 2023
Tüketici Davranışları (II. Öğretim), Lisans, 2022 - 2023
Pazarlama İlkeleri (II. Öğretim), Lisans, 2023 - 2024
Tüketici Davranışları, Yüksek Lisans, 2023 - 2024
Davranışsal Pazarlama, Doktora, 2023 - 2024
Müşteri İlişkileri Yönetimi (II. Öğretim), Lisans, 2023 - 2024
Marka Yönetimi, Lisans, 2022 - 2023
Müşteri İlişkileri Yönetimi (Örgün Öğretim), Lisans, 2023 - 2024
Tüketici Davranışı, Yüksek Lisans, 2022 - 2023
Marka ve Pazarlama Estetiği, Yüksek Lisans, 2022 - 2023
Sosyal Medyada Marka Yönetimi, Yüksek Lisans, 2023 - 2024
Pazarlama İlkeleri (Örgün Öğretim), Lisans, 2023 - 2024
Marka Yönetimi, Yüksek Lisans, 2023 - 2024
Marka Yönetimi (Örgün Öğretim), Lisans, 2022 - 2023
Yüksek Lisans Tez, Yüksek Lisans, 2023 - 2024, 2022 - 2023
Tüketici Davranışı, Yüksek Lisans, 2022 - 2023
Sosyal Medya Pazarlaması, Yüksek Lisans, 2022 - 2023
Doktora Tez, Doktora, 2022 - 2023
MARKA VE İMAJ YÖNETİMİ(GÜZ-İİBF-ÜSD-I.ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YATIN ETİĞİ (SBE-ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA-YLS), Yüksek Lisans, 2017 - 2018
PROFESYONEL SATIŞÇILIK (SBE - ÜRT. YÖN. VE PAZ. YLS), Yüksek Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (GÜZ-İİBF - İŞLETME-II. ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ (SBYÖNETİM VE ORGANİZYAZSYON YLS), Yüksek Lisans, 2017 - 2018
DAVRANIŞSAL PAZARLAMA(SBE-ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA-DOKTORA), Doktora, 2017 - 2018
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (GÜZ-İİBF - İŞLETME-I. ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (GÜZ-BAHAR-E-MBA), Yüksek Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
PAZARLAMA İLKELERİ (GÜZ-İİBF-İŞLETME-II.ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
MARKA VE İMAJ YÖNETİMİ(GÜZ-İİBF-ÜSD-II.ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
KURUMSAL REKLAMCILIK(GÜZ-İLETİŞİM F.-REKLAMCILIK-I.ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018
PAZARLAMA İLKELERİ (GÜZ-İİBF-İŞLETME-I.ÖĞRETİM), Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
PAZARLAMANIN GÜNCEL SORUNLARI (ÖRNEK OLAY) (BAHAR-SBE-ÜRT. YÖN. VE PAZARLAMA YLS), Yüksek Lisans, 2016 - 2017
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (İİBF - İŞLETME - GÜNDÜZ), Lisans, 2016 - 2017
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ(İİBF-İKTİSAT-II.ÖĞRETİM), Lisans, 2016 - 2017
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ (İİBF-İKTİSAT-I.ÖĞRETİM), Lisans, 2016 - 2017
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (İİBF - İŞLETME- GECE)), Lisans, 2016 - 2017
MARKA YÖNETİMİ (BAHAR-İİBF-İŞLETME-II. ÖĞRETİM), Lisans, 2016 - 2017
SOSYAL BİLİMLERDE YÖNTEMBİLİM (SBE - İŞLETME II. ÖĞRETİM YLS), Yüksek Lisans, 2016 - 2017
MARKA YÖNETİMİ (BAHAR-İİBF-İŞLETME-I. ÖĞRETİM), Lisans, 2016 - 2017
Yönetilen Tezler
Fırat D., Tüketici haklarının farkındalığı ve tüketici haklarına yönelik bilgi düzeyinin sosyo demografik değişkenlere göre incelenmesi: İstanbul'daki tüketiciler üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans, Y.GÖKHAN(Öğrenci), 2019
Fırat D., Sivil toplum kuruluşlarının etkinlik alanlarına göre sattığı ürünlere yönelik tüketici tutumu ve satın alma niyeti, Yüksek Lisans, H.YÜRÜYEN(Öğrenci), 2019
Fırat D., Kocaeli'ndeki turizm sektörü paydaşlarının destinasyon pazarlamasına katkılarına yönelik nitel bir araştırma, Yüksek Lisans, K.KÜÇÜKAYDIN(Öğrenci), 2017
Fırat D., Pazarlama aracı olarak sosyal medya kullanımı:Gıda sektöründe Facebook örneği, Yüksek Lisans, S.SAY(Öğrenci), 2015
Fırat D., Muhasebe ve denetim sektöründe içe yönlendirici (Inbound) pazarlamanın marka bilinirliğindeki rolüne ilişkin nitel bir araştırma, Yüksek Lisans, Ö.AKAR(Öğrenci), 2015
Jüri Üyelikleri
Doktora Yeterlik Sınavı, Doktora Yeterlik Sınavı, Kocaeli Üniversitesi, Ocak, 2019
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
Effect of the intensity of Instagram usage as a social media tool on conspicuous consumptionFırat D.Journal of Global Business Insights, cilt.8, sa.2, ss.136-148, 2023 (Hakemli Dergi)
-
YouTube Advertising Value and Its Effects on Purchase IntentionFırat D.Journal of Global Business Insights, cilt.4, ss.141-155, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Reklamlarda Kullanılan Korku Öğesine Karşı Tüketicilerin Sergilemiş Olduğu TutumlarFırat D., Yıldız Y. G.Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, cilt.10, ss.203-219, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Marka Kişiliğinde Samimiyet Algısının Marka Bağlılığı Üzerindeki EtkisiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), cilt.17, sa.33, ss.171-184, 2017 (Hakemli Dergi)
-
Marka Kişiliğinde Samimiyet Algısının Marka Bağlılığı Üzerindeki EtkisiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), ss.171-184, 2017 (Hakemli Dergi)
-
Sosyal Medyada Yer Alan Markalara İlişkin Marka İmajının Güven Üzerindeki etkisiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), cilt.0, sa.27, ss.87-96, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Sosyal Medyada Yer Alan Markalara İlişkin Marka İmajının Güven Üzerindeki EtkisiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss.87-96, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Korkunun Bir Pazarlama Aracı Olarak Uygulanması İşletmelerin Korku Mesajları İle Tüketicilerin Algısı Arasında Uyum Var MıFIRAT D.Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, cilt.5, 2013 (Hakemli Dergi)
-
Investors Purchasing Behaviour via a Behavioural Finance ApproachFırat D., Fettahoğlu S.International Journal of Business and Management, cilt.6, sa.7, ss.147-152, 2011 (Hakemli Dergi)
-
The Use of Decision Making Styles as a Market Segmentation Variable A Study in TurkeyFIRAT D.The Journal of American Academy of Business, Cambridge, ss.223-229, 2011 (Hakemli Dergi)
-
Temel Pazarlama Bileşenleri Açısından Muhasebe Verilerinin Kullanılması Pazarlama MuhasebesiBADEM C. A., FIRAT D.KOSBED-Kocaeli Üniversitsi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss.77-101, 2011 (Hakemli Dergi)
-
Demographic and Psychographic Factors That Affect Environmentally Conscious Consumer Behavior A Study at Kocaeli University in TurkeyFIRAT D.The Journal of American Academy of Business, Cambridge, ss.323-329, 2009 (Hakemli Dergi)
-
Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara YansıtılmasıFIRAT D., BADEM C. A.MUFAD - Muhasebe ve Finansman Dergisi, ss.210-219, 2008 (Hakemli Dergi)
-
Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara YansıtılmasıBADEM A. C., FIRAT D.Muhasebe ve Finansman Dergisi, cilt.1, sa.38, ss.210-219, 2008 (Hakemli Dergi)
-
Farklı Yaşam Tarzındaki Tüketicilerin Satın Aldıkları Otomobil Markaları Birbirinden Farklı MıdırFIRAT D.Pazarlama Dünyası, ss.92-96, 2006 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Marka YönetimiFIRAT D.Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2023
-
TÜKETİCİ PSİKOLOJİSİ Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımı / CONSUMER PSYCHOLOGY: A Life Span Developmental ApproachFIRAT D.Nobel Yayınevi, 2022
-
Karar Verme ve Tüketici DavranışıFIRAT D., GÜNGÖRDÜ BELBAĞ A., GÜRDİN B., KÜLTER DEMİRGÜNEŞ B., YENER D., AKAGÜN ERGİN E., ŞAHİN E., AVCILAR M. Y., PARILTI N., KAHVECİOĞLU R., et al.TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI - Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş / CONSUMER BEHAVIOR - Buying, Having, and Being, Nurettin Parıltı, Elif Akagün Ergin, Editör, Nobel, Ankara, ss.206-247, 2020
-
AlgılamaGÜNGÖRDÜ BELBAĞ A., GÜRDİN B., KÜLTER DEMİRGÜNEŞ B., YENER D., FIRAT D., AKAGÜN ERGİN E., ŞAHİN E., AVCILAR M. Y., PARILTI N., ÖZSOY T., et al.TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI - Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş / CONSUMER BEHAVIOR - Buying, Having, and Being, Nurettin PARILTI, Elif Akagün ERGİN, Editör, Nobel, ss.172-205, 2020
-
Pazarlama İlkeleriFIRAT D.Nobel Akademik Yayıncılık, Kocaeli, 2019
-
Satın alma ve Tedarik Zinciri YönetimiDÜZGÜN M., SAVAŞ A. T., FIRAT D., TOPOYAN M., HATİPOĞLU C., UZEL AYDINOCAK E., AKANSEL M., TAŞER A., BAYRAKTAR A. N.Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018
-
Sosyal Medya Pazarlaması: İnstagramdan Satın Almanın Değerlendirilmesine Etki Eden FaktörlerFırat D.Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017
-
Stratejik Marka YönetimiİSLAMOĞLU A. H., FIRAT D.Beta, İstanbul, 2016
-
Marka Yayma Stratejisinin Tüketiciler Tarafından Algılanmasına Etki Eden FaktörlerFIRAT D.Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016
-
Değişen Pazar Çevresinde Fırsatları Değerlendirme, Bölümlendirme ve Konumlandırma İle Pazarlama Pazarlama Stratejilerine Odaklanma, Reklam, Halka İlişkiler ve PromosyonFIRAT D., YILDIZ S., YILDIZ E., ZERENLER M., AYYILDIZ H., CENGİZ E., KARA M., BATUM T. P., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., TOPAL M. H., et al.Pazarlamanın Temelleri Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı, Prof. Dr. Asım Günal ÖNCE, Editör, Nobel, 2013
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
Markaların Promosyon Uygulamaları ile Algılanan Kalite, Marka Güveni ve Marka İmajı Arasındaki İlişkiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2022 Autumn), Kocaeli, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2022, ss.306-311
-
Effect Of Decision-Making Styles On ProcrastinationFIRAT D., ÇAM F. B.TH INTERNATIONAL CONGRESS ON 5 TOURISM, ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2022, ss.29-43
-
Teknoloji Markalarına Yönelik Algılanan Risk ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişki Üzerine Bir AraştırmaFIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2022 Spring), Kocaeli, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, ss.200-205
-
Sosyal Medya Ortamı Olarak İnstagram’daki Ürün ve Marka Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumlarının Algılanan Kalite Üzerindeki EtkisiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2022 Spring), Kocaeli, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, ss.206-212
-
Tüketici Kişilik Özellikleri İle Marka Güveni Arasındaki İlişki Üzerine Bir AraştırmaFIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON Güz, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019
-
Sosyal Medyada Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Satın Alma Niyeti Üzerindeki EtkisiHACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 01 Kasım 2019
-
Marka Yarar Boyutlarının Marka Aşkı Üzerine EtkisiFIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.515-522
-
Infleuncer Özelliklerinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki EtkisiFIRAT D., CANDAN F. B., BİLGİLİ B.24. Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2019, cilt.1
-
The Effect of Consumers Purchasing Behavior on Post Purchase Behavior in Blog SitesFIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.21.Pazarlama Kongresi (Uluslararası), 6 - 08 Ekim 2016, cilt.2, ss.515-524
-
ETNOSENTRİZM İLE TÜRK ÜRÜNLERİ SATIN ALMA NİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİFIRAT D.I. International Black Sea Business Administration Symposium, 16 Mayıs - 18 Haziran 2016, ss.386-395
-
Y Kuşağının Cep Telefonu Marka Memnuniyetini Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yöenlik Kocaeli de AraştırmaFIRAT D., ÖZCAN A.14. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.115-120
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
PazarlamaVe Pazarlama Araştırmaları Derneği, Üye, 2001 - Devam Ediyor
Bilimsel Hakemlikler
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Mart 2021
Business and Economics Research Journal, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Aralık 2020
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Kasım 2020
ÖNERİ: MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HAKEMLİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Ağustos 2020
Business and Management Studies: An International Journal, Diğer Dergiler, Nisan 2020
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ (KOSBED), Hakemli Bilimsel Dergi, Nisan 2020
Business and Management Studies: An International Journal, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Şubat 2019
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Ocak 2019
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Kasım 2018
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Aralık 2016
Metrikler