Yenihan B. (Yürütücü), Cerev G., Sarıipek D. B.
Kalkınma Ajansı, 2020 - 2021
İşgücü piyasası diğer piyasalardan ayrılan özellikleri ve kendine has sorunları ile günümüzde gerek devletler düzeyinde ve gerek sivil toplum kuruluşları seviyesinde oldukça tartışılan, özelleşen sorunlarına hemen hemen her mecrada çözümler aranan bir yapı arz etmektedir. Ancak işgücü piyasası bu özellikleri ile sadece kurumsal yapıları değil, aynı zamanda bireysel anlamda da tüm insanları etkileme gücüne sahiptir. Bahsi geçen sorunlardan biri de bilgi eksikliği sorunudur. İşgücü piyasasının tüm aktörlerinde bulunan bilgi eksikliği, günümüz teknolojileri ile en az düzeye indirilebilir ve zamanla ortadan kaldırılabilir. Bu noktada devreye sosyal medyanın girdiğini söylemek mümkündür. Bu çalışmada Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) desteği ile yürütülen proje kapsamında Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Yönetim Kurulu Üyeleri ile görüşmeler gerçekleştirilmiş, işgücü ihtiyacına yönelik olarak yaşadıkları sorunların sosyal medya kullanımı ile nasıl giderilebileceği konusu irdelenmiştir. Öncelikle yerli ve yabancı literatür taraması gerçekleştirilmiş, sonrasında ise gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde bir SWOT Analizi yapılmış ve sonuçlara ulaşılmıştır. Gerek maliyetlerin düşük olması ve gerek alt yapının bulunması gibi sebeplerle, ASKON üyesi işverenlerin sosyal medya kullanımı ile işgücü ihtiyacına yönelik sorunları en aza indirebilecekleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: MARKA, ASKON, İşgücü, Sosyal Medya