Öztürk İ. T. (Yürütücü), Karabay H., Şahin Ş.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2017 - 2018
Bu proje ile,
Mühendislik Fakültesi çatısı altında yürütülen eğitim, araştırma ve tasarım
çalışmalarında tüm dünyada yoğun bir şekilde kullanılan, sonlu elemanlar
metodunu (FEM) temel alan ve farklı mühendislik disiplinlerinde temel nümerik
analiz paket programı olarak tercih edilen ANSYS yazılımının hem üniversitemize
hem de öğrencilerimize kazandırılması
amaçlanmıştır. Bu yazılım, bünyesinde katı
- elastik ve akışkan mekaniği, elektromagnetik, yarı iletkenler v.s. gibi
farklı disiplinlerdeki problemlerin sayısal (nümerik) modelini oluşturan ve
çözen ve de sonuçları raporlayan paket
programlardan (modüllerden) oluşmaktadır.
Bu tip yazılımlara hakim öğrenci ve araştırmacıların: otomotiv, savunma sanayi, havacılık sanayi, enerji, inşaat, v.s. gibi bir çok farklı sektörde özellikle bu sektörlerin ARGE birimlerinde araştırma projesi başlatabilme ve hatta yeni mezun öğrencilerin iş bulma olanakları yüksek olmaktadır. Bu yazılıma hakim (mezun) öğrenciler hem bu sektörlerde: sıra dışı bina, köprü, gök delen gibi yapıların tasarımlarında; buz dolabı, fırın gibi ev aletlerinin verimlerinin iyileştirilmesi çalışmalarında; otomotiv sektöründe motor tasarımından gövde, amortisör tasarımına kadar her alanda; enerji sektöründe yeni kazan, yakıcı tasarımından rüzgar türbini tasarımına kadar her branşta; sağlık sektöründe damarlardaki kan akışının modellenmesinden yeni bir MR cihazının tasarımına kadar farklı amaçlarla çalışabilmektedirler.
Proje konusu yazılım hali hazırda üniversitemizde sayılı akademik personel tarafından Tablo -1 de belirtildiği üzere, bir kısmı BAP destekli olmak üzere, muhtelif kaynaklar kullanılarak satın alınmış olarak kullanılmaktadır. Bu şekildeki alımlar bireysel gayretlerle gerçekleştirilmiş olmakla birlikte birim fiyatlarının yüksek oluşundan dolayı hem program modülleri hem de kullanıcı sayısı az olarak temin edilerek kullanılmıştır ya da kullanılmaktadır. Bu şekildeki teminler hem maliyetli olmakta hem de öğrencilerimizin bilgi ve becerisine katkı sağlayamadığından hem öğrencilerimizin hem de mezunlarımızın rekabet gücünü düşürmektedir.
Bu proje önerisi
kapsamında gerçekleşecek olan satın
almada ise, yazılımın tüm
disiplinlerdeki modülleri kısıtlamasız alınacak olup, AYNI ANDA 10 (on) AKADEMİSYEN ve 100 (yüz) ÖĞRENCİ çalışabilecektir
dolayısı ile bireysel kullanımında önüne
geçilmiş olacaktır. Ayrıca bu projedeki
akademik lisans alımının üniversitemize maliyeti bireysel alımlara göre çok daha uygun
olmaktadır.