Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.12, ss.1479-1494, 2019 (Hakemli Dergi)
Çalışmada Türkiye'de en çok ciro yapan ilk 50 firmanın kurumsal web siteleri içerik ve tasarım açısından incelenmektedir.
Firmaların kurumsal web siteleri incelemesinde; Gibson, Margolis, Resnick ve Ward'un "Election Campaigning on the WWW in the
USA and UK: A Comparative Analysis" adlı çalışmasında kullandıkları yöntem temel alınmıştır. Analiz aşamasında, kurumsal web
sitelerinin Kurumsal web siteleri işlevsellik özellikleri bakımından iletişim, tanıtım, kurum kimliği, hedef kitle, medya ilişkisi,
kampanya, reklam, pazarlama, insan kaynakları bilgileri, yayınları ve enformasyon/bilgi akışı incelenmektedir. Kurumsal web siteleri
tasarım özelliği açısından ana sayfa özellikleri, etkileşim, açıklık, eğlence, erişilebilirlik, kişiselleştirme, gezilebilirlik, görünürlük ve
güncelleme kategorilerinde incelenmektedir. Her bir kategoride firmaların aldıkları puanlara göre endeksler oluşturulmaktadır.