Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÜRKAN


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

İngiliz Dili Eğitimi


Araştırma Alanları: Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Dilbilim

Metrikler

Yayın

25

Atıf (WoS)

26

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

1

Tez Danışmanlığı

1

Eğitim Bilgileri

2010 - 2018

2010 - 2018

Doktora

Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabacı Diller Eğitimi (Dr), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

The effects of hypermedia annotation types and learning styles on mobile assisted vocabulary learning , recall and retention

Yeditepe Üniversitesi

2005

2005

Yüksek Lisans

Coordinating conjunction preferences of Turkish first year university students

Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabacı Diller Eğitimi (Dr)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Dil ve Edebiyat

Dilbilim

Akademik Unvanlar / Görevler

2006 - Devam Ediyor

2006 - Devam Ediyor

Dr.Öğr.Üyesi

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2002 - 2006

2002 - 2006

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2018

2018

UNDERSTANDING OF PRESERVICE AND INSERVICE TEACHERS ABOUT POSTMETHOD PEDAGOGY

SÖNMEZ BORAN G., GÜRKAN S.

10th International Conference on Research in Teaching and Education, 27 - 28 Aralık 2018

2017

2017

A study of hypermedia annotation types and learning styles among Turkish EFL learners

GÜRKAN S., KOÇOĞLU Z. B.

17th International Educational Technology Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ağustos 2017

2017

2017

The effects of Hypermedia Annotation Types and Learning Styles on mobile-assisted vocabulary learning

GÜRKAN S., KOÇOĞLU Z. B.

18th World Congress of Applied Linguistics (AILA), Rio de Janeiro, Brezilya, 23 - 28 Temmuz 2017

2015

2015

DELAYED VERSUS IMMEDIATE FEEDBACK WITH BIE IN PRE SERVICE TEACHERS SCHOOL PRACTICUM

GÜRKAN S.

The IRES - 6th International Conference on E-Education, E-Business, E-Management and E-Learning (IC4E), 04 Aralık 2015

2012

2012

Expectations of Department Lecturers and or Professors from Prep School Education and Preparatory English Language Lessons

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D., GÜRKAN S.

4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Barselona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.3164-3171

2012

2012

Expectations of department lecturers and/or professors from prep school education and prepatory English language lessons

Inan B., YÜKSEL D., GÜRKAN S.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3164-3171 identifier

2012

2012

Evaluating the contributions of native and non-native teachers to an English Language Teaching program

GÜRKAN S., YÜKSEL D.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2951-2958 identifier

2012

2012

The Effects of Cultural Familiarity and Reading Activities on L2 Reading Comprehension

GÜRKAN S.

3rd International Conference on New Horizons in Education (INTE), Prague, Çek Cumhuriyeti, 5 - 07 Haziran 2012, cilt.55, ss.1196-1206 identifier

2010

2010

Multiple Perspectives in Reflective Teaching

Yüksel D., Kuran İ., Gürkan S.

1st International Black Sea ELT Conference, Zonguldak, Turkey, Zonguldak, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2010

2010

2010

EFFECTS OF INSTRUCTION IN THE USE OF COORDINATING CONJUNCTIONS

GÜRKAN S.

2nd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 5 - 07 Temmuz 2010, ss.1100-1105 identifier

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

Key Concepts in Language Assessment

Salihoğlu U. M., Gürkan S.

The Handbook of Language Assessment, ,UmutM.Salihoglu,Gürkan Serkan, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-46, 2023, İlknur Savaşkan,UmutM.Salihoğlu, Editör, Eğiten Kitabevi, Ankara, ss.21-46, 2023

2022

2022

Pidgins and Creoles,

Gürkan S.

Sociolinguistics in ELT, Gürkan Serkan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.37-56, 2022

2022

2022

Language Change

Salihoğlu U. M., Gürkan S.

Sociolinguistics in ELT, Gürkan Serkan,UmutM.Salihoglu, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.101-118, 2022

2022

2022

Gender

Erdoğan K., Gürkan S.

Sociolinguistics in ELT, GürkanSerkan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.149-168, 2022

2020

2020

Gamification in Language Learning

GÜRKAN S.

The Catchy Trends in ELT, Sönmez Görsev, Gürkan Serkan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.101-120, 2020

2019

2019

A Historical Overview of Preservice Language Teacher Education in Turkey

GÜRKAN S.

Lesnouveaux aspectsde la francophonie àBursa I: Langues Cultures, Ayla Gökmen, Editör, UniversitairesEuropéennes,Riga, ss.85-118, 2019

2013

2013

A Practical Guide to Integrate Technology into Teaching in the Context of Blended Learning

UZUN A., GÜRKAN S.

THE SCIENCE AND EDUCATIONAT THE BEGINNINGOF THE 21ST CENTURY IN TURKEY, Prof. Dr. Hayati DOĞANAY, Editör, St.Kliment University Press, Sofija, ss.653-668, 2013


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 26

h-indeksi (WOS): 3