Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2025
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SERKAN GÜVEN
Danışman: Enver Mete Aslan
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Kanun eğitimi
ile ilgili hazırlanmış olan metot çalışmalarının bir kısmı incelenmiş ve
öğretim modeli olarak benzer yolların tercih edildiği görülmüştür.
Kanun çalgısı
ile ilgili genel bilgilendirmeler de yapılarak ilgililerin kanun çalgısına
hakimiyetlerinin güçlenmesi amaçlanmıştır.
Bu çalışmada “Modüler
Öğretim Modeli” kullanılmış ve yöntem hakkında gerekli bilgiler paylaşılmıştır.
Bu öğretim modeline uygun olarak kanun icrasında başlangıç seviyesi için en az
ve en basit bilgi aktarımına uygun olabilecek şekilde bir nota yazım anlayışı
benimsenmiş ve bununla ilgili gerekli açıklamalar yapılarak standart nota
yazımı ile benzerliklerine ve farklılıklarına dikkat çekilmiştir.
Kanunda sadece
sıralı üç telde çalışmayla elde edilecek kazanımların en verimli hale
dönüşebilmesine olanak sağlamak amacıyla yapılması gereken vuruşlar ve
kullanılacak tellerin düzenlenmesine yönelik formüller geliştirilmiştir.
Matematiksel işlemler sonunda elde edilen bu formüllerle oluşturulan ses
sıralamaları kolaydan zora doğru sıralanarak “Formüller” başlığı altında
aktarılmıştır. Bu formül uygulamalarının diğer tellere de aktarılabilmesi
konusunda yol göstermek amacıyla her formül için dört ölçüden oluşan melodi
satırları yazılmıştır.
Yazılı müzik
eserlerinde formüllerin karşımıza nasıl çıkabileceklerine örnek olması için
bazı şarkı ve türkü notaları aslına uygun olarak tekrar yazılmış ve ilgililerin
dikkatine sunulmuştur.
Popülaritesi gün geçtikçe artan kanun ile
ilgili eğitim teknikleri ve öğretim modelleri konusunda yapılan metot çalışmalarına
bir katkı sunmak için hazırlanan bu çalışmada talebenin daha çok icra yönünde
yapılması gerekenlere yönlendirilmesine gayret edilmiş, bu yaklaşım ile kanun
icrasının kolaylaştırılması yönündeki adımlara dikkat çekilmek istenmiştir.
Hazırlanan bu tez
çalışmasının kanun eğitim sürecinde olan öğrenciler için mevcut öğrenim
süreçlerine katkı sunacak bir çalışma kaynağı olarak kullanılması ön
görülmektedir.