Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SİBEL SARI
Danışman: Elif Karagün
Özet:
Amaç: Bu araştırmanın amacı; Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 10-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Rekreatif Amaçlı Yapılan Sporun; İnternet Bağımlılığı, İyimserlik ve İletişim Becerileri Üzerine Etkisinin incelenmesidir. Incelenen bireylerin yaş, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, aile gelir düzeyi, spor okullarına devam süresine gore farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır. Yöntem: Tez çalışmasının yürütebilmesi için Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İnsan Kaynakları ve Daire Başkanlığından ve etik kuruldan yazılı onay alınmıştır. Öncelikle spora yeni başlayan 10-12 yaş aralığındaki çocukların velileriyle görüşülmüş, araştırma hakkında bilgi verildikten sonra, aileleri tarafından onay verilen çocuklara da gerekli tüm açıklamalar yapılmıştır. Araştırmaya gönüllü katılmak isteyenlere; bilgi anketi, Young (1998) tarafından geliştirilen internet bağımlılığı ölçeği Balcı ve Yılmaz tarafından (2002) geliştirilen, iyimserlik ölçeği Korkut (1996) tarafından geliştirilen iletişim becerileri ölçekleği ön testler olarak uygulanmıştır. Ön test uygulamalarını takiben çocuklar, 12 hafta süresince Kocaeli Büyükşehir Belediyesine bağlı spor okulları tarafından yürütülen spor programlarına katılmışlardır. 12 haftalık rutin yürüyen spor programına katılım sonrası son test olarak aynı ölçekler tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programında analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmamızda elde edilen bulgulara göre internet bağımlılığı, iyimserlik ve iletişim becerileri puanları analiz edildiğinde ön test ve son test arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür (p<0,05). Sonuç: Araştırma sonucunda katılımcı çocukların; internet bağımlılığı yaş değişkeni son test ortalamalarında farklılaşma olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılığı sınıf düzeyi değişkeni son test ortalamarında ve iyimserlik ön test sınıf düzeyi değişkeni ortalamalarında farklılaşmaların olduğu, internet bağımılığı, iyimserlik, iletişim becerileri ön test ve son test istatiksel verilerinde anlamlı farklılık olduğu ve rutin olarak spora devam eden çocuklarda cinsiyet değişkeni açısından hiç farklılaşma olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Rekreatif, İnternet Bağımlılığı, İyimserlik, İletişim Becerisi, Spor, 10-12 yaş, Çocuk,