Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ALEV YILDIZ
Danışman: Elif Karagün
Özet:
Amaç: Bu araştırmanın amacı zumba fitness egzersiz programının 3 aylık süreç sonunda katılımcı kadınların beden imgesi ve iletişim becerilerine bir etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Yöntem: Bu amaç doğrultusunda Kocaeli Büyükşehir Belediyesine ait spor merkezlerine yeni başlayan ve araştırmaya gönüllü katılan 76 kadına sosyo-demografik özelliklerini belirlemek amacıyla hazırlanan bilgi anketi, Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri, Cash (2000) tarafından geliştirilen Çok Boyutlu Bedenini Değerlendirme Ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Ön test sonrası 12 hafta süresince haftada 2 gün 60 dk zumba fitness programı uygulanması bitiminde aynı ölçekler son test olarak tekrar edilmiştir. Veriler SPSS 22.00 paket programında analiz edildiğinde; normal dağılıma uydukları için parametrik testlerden İndependent-Samples T Testi, Paired-Samples T Testi ve One-Way Anova testleri kullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgularada; İletişim Becerileri ve Çok Boyutlu Bedenini Değerlendirme Ölçeklerin ön test-son test puan karşılaştırmaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak çok boyutlu bedenini değerlendirmede; eğitim düzeyi, spor yapma süreleri açısından hem ön test hem de son testlerde; iletişim becerilerinde ise; eğitim düzeyi son test, çocuk durumuna göre ise ön testlerde anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Kadınlarda uygulanan zumba fitness egzersiz programının iletişim becerileri ve çok boyutlu bedenini değerlendirme üzerine bir etkisi bulunmamıştır. Sadece sosyo-demografik değişkenler olan eğitim durumu, spor yapma süresi ve çocuk durumunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Anahtar Kelimler: Beden imgesi, iletişim becerileri, kadın, spor, zumba.