Eğitim Bilgileri
Doktora, Indiana University Bloomington, Amerika Birleşik Devletleri 1999 - 2005
Yüksek Lisans, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye 1996 - 1998
Lisans, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye 1991 - 1995
Yaptığı Tezler
Doktora, AN EXAMINATION OF HOW PEOPLE WITH DIVERSE BACKGROUNDS TALK ABOUT MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING FACE-TO-FACE AND ON-LINE, Indiana University Bloomington, 2005
Yüksek Lisans, The Effect of different teaching methods on mathematical problem solving performance, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 1998
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
Doç.Dr., Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2018 - Devam Ediyor
Doç.Dr., Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2013 - 2018
Yrd.Doç.Dr., Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2010 - 2013
Yrd.Doç.Dr., Indiana University Northwest, 2008 - 2010
Öğretim Görevlisi Dr., Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2005 - 2008
Öğretim Görevlisi, Indiana University Northwest, 2003 - 2005
Araştırma Görevlisi, Indiana University Bloomington, 2001 - 2003
Akademik İdari Deneyim
Mevlana Değişim Programı Koordinatörü, Gaziantep Üniversitesi, Rektörlük, 2013 - 2015
Enstitü Müdür Yardımcısı, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012 - 2015
Yönetilen Tezler
Koç Y., Matematik öğretim kalitesi ölçeği aracılığıyla ortaokul sınıflarında matematik öğretiminin kalitesinin belirlenmesi, Yüksek Lisans, B.YILMAZ(Öğrenci), 2016
Koç Y., İlköğretim 7. sınıf matematik ders ve çalışma kitaplarındaki açıklama ve gerekçelendirme gerektiren görevlerin öğrenme alanlarına göre incelenmesi, Yüksek Lisans, M.POLAT(Öğrenci), 2015
Koç Y., İlköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin prizma ve silindir kavramlarına dair kavram imajlarının incelenmesi, Yüksek Lisans, M.GÜZEL(Öğrenci), 2014
Koç Y., The effects of a mathematics teaching methods course on pre-service elementary mathematics teachers' content knowledge for teaching mathematics, Yüksek Lisans, Ş.SEVİŞ(Öğrenci), 2008
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
Kindergarten Teachers’ Experiences in a Spatial Orientation Skills Professional Development ProgramKOÇ Y., Koç K.SAGE Open, cilt.13, sa.2, 2023 (SSCI)
-
Investigating self-efficacy, anxiety, attitudes and mathematics achievement regarding gender and school typeRecber S., Isiksal M., Koc Y.ANALES DE PSICOLOGIA, cilt.34, sa.1, ss.41-51, 2018 (SCI-Expanded)
-
Investigating Effect of Origami-Based Instruction on Elementary Students' Spatial Skills and PerceptionsCakmak S., Isiksal M., Koc Y.JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, cilt.107, sa.1, ss.59-68, 2014 (SSCI)
-
Investigation of Using Online Video Case Discussions in Teacher Education: Sources of Evidence of Mathematics LearningOsmanoglu A., Koc Y., IŞIKSAL BOSTAN M.KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, cilt.13, sa.2, ss.1295-1303, 2013 (SSCI)
-
Investigating First Year Elementary Mathematics Teacher Education Students' Knowledge of PrismBozkurt A., Koc Y.KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, cilt.12, sa.4, ss.2949-2952, 2012 (SSCI)
-
Prospective Teachers' Noticing with respect to the Student Roles underlined in the Elementary Mathematics Program: Use of VideoCasesOsmanoglu A., IŞIKSAL BOSTAN M., Koc Y.EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.37, sa.165, ss.336-347, 2012 (SSCI)
-
An Investigation on the Effect of Department and Years Spent in Program on Pre-Service Teachers' Mathematics Teaching Efficacy BeliefsKoc Y.EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.36, sa.160, ss.213-223, 2011 (SSCI)
-
A Study on Investigating 8th Grade Students' Reasoning Skills on Measurement: The Case of CylinderIŞIKSAL BOSTAN M., KOÇ Y., Osmanoglu A.EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.35, sa.156, ss.61-70, 2010 (SSCI)
-
Supporting teacher professional development through online video case study discussions: An assemblage of preservice and inservice teachers and the case teacherKoc Y., Peker D., Osmanoglu A.TEACHING AND TEACHER EDUCATION, cilt.25, sa.8, ss.1158-1168, 2009 (SSCI)
-
The new Turkish early childhood teacher education curriculum: a brief outlookAtay-Turhan T., Koc Y., IŞIKSAL BOSTAN M., Isiksal H.ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, cilt.10, sa.3, ss.345-356, 2009 (SSCI)
-
MATHEMATICS ANXIETY AND MATHEMATICAL SELF-CONCEPT: CONSIDERATIONS IN PREPARING ELEMENTARY-SCHOOL TEACHERSIŞIKSAL BOSTAN M., Curran J. M., Koc Y., Askun C. S.SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, cilt.37, sa.5, ss.631-643, 2009 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
INTRODUCING THE COORDINATE SYSTEM TO KINDERGARTEN CHILDREN: A DEVELOPMENTAL APPROACHKOÇ K., ARI A. A., KOÇ Y.EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES, cilt.10, sa.9, ss.462-481, 2023 (Hakemli Dergi)
-
İki Ortaokul Sınıfındaki Matematik Öğretimi Kalitesinin KarşılaştırılmasıYILMAZ B., BOZKURT A., KOÇ Y.TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES, cilt.16, sa.6, ss.2735-2759, 2021 (Hakemli Dergi)
-
EFFECTS OF DIFFERENT LEARNING ENVIRONMENTS ON PRE-SERVICE TEACHERS’ JUSTIFICATIONBOZKURT A., KOÇ Y.The Malaysian Online Journal of Educational Sciences, cilt.8, sa.1, ss.38-49, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Açı Kavramına Dair Bilgi-lerinin İncelenmesiBOZKURT A., KOÇ Y.Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.27, sa.3, ss.949-958, 2019 (Hakemli Dergi)
-
A case study on mathematical classroom discourse ina fifth grade classroomŞULE Ş. D., IŞIKSAL M., KOÇ Y.University of Gaziantep Journal of Social Sciences, cilt.14, sa.1, ss.299-322, 2015 (Hakemli Dergi)
-
Getting Ready for the Profession Prospective Teachers Noticing Related to Teacher ActionsOSMANOĞLU A., IŞIKSAL M., KOÇ Y.Australian Journal of Teacher Education, cilt.40, sa.40, 2015 (ESCI)
-
An Investigation of Pre Service Elementary MathematicsTeachers Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes Instruction IssuesDOĞAN COŞKUN S., IŞIKSAL M., KOÇ Y.University of Gaziantep Journal of Social Sciences, cilt.12, sa.4, ss.913-926, 2013 (Hakemli Dergi)
-
Kesirlerin Öğretiminde Geometri Tahtasının KullanımıKOÇ Y., BOZKURT A.Eğitimci Öğretmen Dergisi, sa.18, ss.22-25, 2013 (Hakemli Dergi)
-
THE PORTRAYALS OF INDIVIDUALS WITH PHYSICAL AND SENSORY IMPAIRMENTS IN PICTURE BOOKSKoc K., Koc Y., ÖZDEMİR S.INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, cilt.25, sa.1, ss.145-161, 2010 (ESCI)
-
The multimedia case as a tool for professional development an analysis of online and face to face interaction among mathematics pre service teachers in service teachers mathematicians and mathematics teacher educatorsRebecca M., Kathleen L., KOÇ Y., BUDAK A., Catherine A B.Journal of Mathematics Teacher Education, cilt.10, sa.2, ss.95-121, 2007 (Scopus)
-
Elementary school curriculum reform in TurkeyKoc Y., IŞIKSAL BOSTAN M., BULUT S.INTERNATIONAL EDUCATION JOURNAL, cilt.8, sa.1, ss.30-39, 2007 (ESCI)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Exploring Early Childhood Teachers' Differentiation Practices in Teaching Mathematics with Learning TrajectoriesKOÇ K., KOÇ Y., BİLİCİ ALBAYRAK H. S.Teaching for the Future in Early Childhood Education, Licardo Marta, Mezak Jasminka, Gencel İlke Evin, Editör, University of Maribor, University Press, Maribor, ss.77-94, 2023
-
ŞİPŞAK SAYMAKOÇ Y., ÇİÇEK R., DEMİR S., KOÇ K.ERKEN ÇOCUKLUK MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR, Akıncı Coşgun, Ayşegül; Genç Çopur, Hilal; Ulutaş, İlkay, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.87-108, 2022
-
Zihnin Geometrik AlışkanlıklarıBOZKURT A., KOÇ Y.Matematik Eğitimde Teoriler, Bingölbali, Erhan Zembat, İsmail Özgür Arslan, Selahattin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.277-290, 2016
-
PAB Çerçevesinde Matematik Öğretimine Bir Teknoloji Entegrasyon Modeli ve Uygulama ÖrneğiBOZKURT A., KOÇ Y., DEMİR S.Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Tuğba Yanpar Yelken, Sinan Özgelen, Lütfi İncekabı, Hatice Sancar Tokmak, Editör, Anı, ss.183-201, 2013
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
Okul Öncesi Matematik Eğitiminde Düzenli Hizmet İçi Öğretmen Eğitiminin Erken Matematik Becerileri ve Okul Olgunluğu Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesiKoç Y., Çiçek R., Koç K.INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1764-1766
-
Okul Öncesi Şipşak Sayma Öğretmen Eğitimi Programı’nın 3-6 Yaş Çocuklar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesiKOÇ K., ÇİÇEK R., KOÇ Y.10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 08 Haziran 2023
-
Building developmentally appropriate learning environments for effective spatial thinking: Understanding learning trajectories for maps and coordinates.KOÇ K., KOÇ Y.National Association of Early Childhood Education (NAEYC) Annual Conference., Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 23 Kasım 2019
-
Investigating the levels of teachers' use of student thinking in mathematics classroomsYilmaz B., Bozkurt A., Koc Y.ERPA International Congresses on Education (ERPA), Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, cilt.31
-
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİNSİLİNDİR KAVRAMINA DAİR KAVRAM İMAJLARININİNCELENMESİGüzel M., BOZKURT A., KOÇ Y.International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1062-1067
-
EVALUATING PRE-SERVICE THE MATHEMATICS TEACHERS' COMPREHENSION LEVEL OF GEOMETRIC CONCEPTSKoc Y., Bozkurt A.35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.335
Desteklenen Projeler
Konaklı T., Katrancı Y., Arı A. A., Koç Y., Erasmus Projesi, Robotik Kullanımıyla Matematik Kaygısını Azaltmaya Yönelik Ters Yüz Öğrenme Uygulamaları, 2020 - 2022
Metrikler