Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2012 - 2013
2012 - 2013Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2009 - 2010
2009 - 2010Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2008
2007 - 2008Lisans
Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Lisans
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Din Eğitimi
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (5)
Scopus (5)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (2)
2024
20241. Yüksek Din Öğretimindeki Kız Öğrencilerin Cami İçi Din Hizmetlerinden İstifade Etme Durumları
Çakmak A., Ecer M.
İdrak Dini Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.305-322, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Din Eğitimi Biliminin Temel Konularında ChatGPT Yapay Zeka Uygulama Verilerinin Güvenirliliği
ÇAKMAK A., GENÇ M. F., HENDEK A., Budak B.
JOURNAL OF ACADEMIC RESEARCHES IN RELIGIOUS SCIENCES
, cilt.24, sa.3, ss.325-357, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20243. 'Overwhelmed by the pandemic': the COVID-19 pandemic's effect on students' questions in religious education in Malaysia, Indonesia, and Türkiye
Hendek A., Bin Jamil A. I., Nurwanto N., Cakmak A.
JOURNAL OF BELIEFS & VALUES-STUDIES IN RELIGION & EDUCATION
, 2024 (AHCI)
2024
20244. Geography and Religious Education: “Our Soul Geography” in Turkish Religious Education
ÇAKMAK A.
Asia Pacific Journal of Educators and Education
, cilt.39, sa.2, ss.61-77, 2024 (Scopus)
2024
20245. Christianity in Compulsory Religious Education in Türkiye: Forty Years On
Hendek A., Çakmak A., Ay M. F., Tekin İ.
ISLAM AND CHRISTIAN-MUSLIM RELATIONS
, cilt.35, sa.3, ss.237-261, 2024 (AHCI)
2023
20236. Analysis of RCEK Questions in the Higher Education Institutions Examination within the Framework of the Secondary RCEK Curriculum
UZUNPOLAT Y., Cakmak A.
SIRNAK UNIVERSITY JOURNAL OF DIVINITY FACULTY
, sa.32, ss.371-393, 2023 (ESCI)
2023
20237. Hafızlık Eğitiminde Kur’an Kursu Terki
ŞEKERCİ A., ÇAKMAK A.
Hitit ilahiyat dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.359-392, 2023 (ESCI)
2023
20238. Öğreticilerin Gözünden 4-6 Yaş Kur’an Kursu Öğretim Programındaki Soyut Kavramların Öğretimi Üzerine Nitel Bir Araştırma
ÇELİK F., ÇAKMAK A.
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.21, sa.45, ss.1-34, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Yüksek Din Öğretimi Öğrencilerinde Fakülte Memnuniyeti İle Siber Aylaklık Arasındaki İlişki
ÇAKMAK A., UZUNPOLAT Y.
Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.833-852, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Din-Bilim İlişkisi Tutum Ölçeği
ÇAKMAK A., ÇAKMAK F., AYDENİZ H.
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.955-970, 2022 (ESCI)
2022
202211. Hasan Meydan. Postmodern İklimde Din ve Değerleri Öğretmek. (2022). İstanbul. DEM Yayınları. 178. 978-605-73807-5-3
ÇAKMAK A.
Türkiye din eğitimi araştırmaları
, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Cami Bahçesinde Büyümek: Din Görevlisi Çocuğu Olma Üzerine Nitel Bir Araştırma
ÇAKMAK A.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.940-960, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Bir Meta-Sentez Çalışması: Öğreticilerin Gözünden 4-6 Yaş Kur'an Kursları
ECER M., ÇAKMAK A.
Marife Dini Araştırmalar Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.803-831, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerine Göre Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim
ÇAKMAK A., UZUNPOLAT Y.
Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online)
, cilt.7, sa.1, ss.855-892, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Eleştirel Düşünme Eğiliminin Dindarlık Üzerine Etkisi: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Örneği
Yüksel A., Kayacan Ş., ÇAKMAK A., KIZILGEÇİT M.
TURKISH ACADEMIC RESEARCH REVIEW , cilt.6, sa.3, ss.1086-1132, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202016. DEVELOPMENT OF MOTIVATION SCALE TOWARD THE ELECTIVE KORAN COURSE (MSEKC) AND ITS ANALYSIS ACCORDING TO DIFFERENT VARIABLES
Cakmak A., Ecer M.
HITIT UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DERGISI-JOURNAL OF DIVINITY FACULTY OF HITIT UNIVERSITY
, cilt.19, sa.2, ss.677-705, 2020 (ESCI)
2016
201617. Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Genel Amaçlarına Erişim Düzey Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÇAKMAK A., AY M. F.
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.31, ss.43-66, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201518. KOPYA ÇEKMEYE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
AY M. F., ÇAKMAK A.
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.43, ss.140-155, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. ‘4-6 Yaş Kuran Kursu’ Kavramı Üzerine Değerlendirmeler
ÇAKMAK A.
II. Uluslararası Çağdaş Dini Meseleler Sempozyumu “Erken Çocukluk Dönemi Din ve Değerler Eğitimi: Problemler ve Çözüm Yolları”, Tekirdağ, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Ders Kitaplarında Savaş Algısı
ÇAKMAK A.
IV. Uluslararası İslam Kültür ve Medeniyeti Sempozyumu “Savaş”, Kocaeli, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2024
20243. Bir sözlü tarih çalışması:Atatürk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi'nin Kuruluş ve İşleyişi
ÇAKMAK A., ECER M.
100. Yılında Türkiye'de İlahiyat Fakülteleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2022
20224. Mültecilerin Gözünden Cami ve Cami İçi Din Hizmetleri
ÇAKMAK A., Tabara E.
ULUSLARARASI DEĞİŞEN DÜNYADA CAMİ VE FONKSİYONLARI SEMPOZYUMU, Sakarya, Türkiye, 07 Ekim 2022, ss.14-15, (Özet Bildiri)
2022
20225. “Cami Bahçesinde Büyümek: Din Görevlisi Çocuğu Olma Üzerine Nitel Bir Araştırma”
ÇAKMAK A.
Uluslararası Çocuk Sempozyumu “Disiplinlerarası Perspektifte Çocuk”, Sinop, Türkiye, 16 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. 4-6 Yaş Kur’an Kursu Çocuklarına Soyut Kavramların Öğretimi
Çelik F., Öztaş K., Çamurcu S., Korkmaz M., ÇAKMAK A.
ULUSLARARASI ÇOCUK SEMPOZYUMU “Disiplinlerarası Perspektifte Çocuk”, Sinop, Türkiye, 16 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
ÇAKMAK A., UZUNPOLAT Y.
3. ULUSLARARASI DİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2020
20208. Vefa ve Sağlık Çalışanlarının Covid-19 Korkusu ve Dindarlık Yönelim Durumları
KIZILGEÇİT M., ÇİNİCİ M., Akça E., ÇAKMAK A.
Olağanüstü Durumlarda Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 18 Aralık 2020, ss.205-207, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. Tek Ebeveynli Aileye Dönüşüm SürecindeKarşılaşılan Sorunlar ve Bu Sorunlarla Başa Çıkmada Din
KIZILGEÇİT M., ÇAKMAK A., Kayacan Ş.
AİLE KURUMUNUN BEKASINA YÖNELİK ÇAĞDAŞ FIRSATLAR/TEHDİTLER, Sinop, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2020, cilt.2, ss.797-811, (Tam Metin Bildiri)
2020
202010. Bir Meta-Sentez Çalışması: Öğreticilerin Gözünden 4-6 Yaş Kur’an Kursları
ÇAKMAK A., ECER M.
ULUSLARARASIERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DİN - AHLAK - DEĞERLER EĞİTİMİVE SORUNLARI SEMPOZYUMU, Balıkesir, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2020, cilt.2, ss.92-110, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin “İlahiyatçı” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
ÇAKMAK A., ŞİMŞEK E., UZUNPOLAT Y.
Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 25 Ekim 2019, cilt.2, ss.437-457, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Çerçevesinde ”Din Kültürü” Kavramı Üzerine Bir Analiz
ÇAKMAK A.
Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2019, ss.173-188, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Karakter Eğitimi Yetkinlik İnanç Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ALTAŞ N., AY M. F., ÇAKMAK A.
3. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Nisan 2018, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2016
201614. Üniversite Yurtlarındaki Öğrencilerde Değer AlgısınınPsikolojik Sağlamlığa Etkisi
ÇAKMAK A.
I. Uluslararası Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. 4 6 Yaş Kuran Kursu Öğretim Programının Öğretici Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
gücen a., ÇAKMAK A., AY M. F.
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. 4-6 Yaş Kuran Kursu Kursiyerlerine Göre Diyanet Akademisi Programı
ÇAKMAK A.
Dini Bilginin Din Hizmetlerine Aktarılmasında Diyanet Akademisinin Yeri ve Önemi, KAAN ENVER OSMAN, Pamuk Fatih, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara, ss.451-473, 2025
2024
20242. Malezya'da Okullarda Din Eğitimi
ÇAKMAK A.
ASYA VE UZAK DOĞU’DA OKULLARDA DİN EĞİTİMİ, ZENGİN MAHMUT, HENDEK ABDURRAHMAN, Editör, Dem Yayınları, İstanbul, ss.319-352, 2024
2023
20233. İlahiyat Fakültelerinde Din-Bilim İlişkisi
ÇAKMAK F., ÇAKMAK A., AYDENİZ H.
Eğitim, 2023
2023
20234. Slovakya'da Okullarda Din Eğitimi
ÇAKMAK A.
Orta Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi, Mahmut Zengin-Abdurrahman Hendek, Editör, DEM Yayınları, İstanbul, ss.233-263, 2023
2021
20215. Caferilik Bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Dinde Çoğulculuk: Aynı Bahçenin Farklı Çiçekleri
ÇAKMAK A.
Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi Türkiye Tecrübesi, Çakmak Ahmet, Hendek Abdurrahman, Editör, DEM Yayınları, İstanbul, ss.101-138, 2021
2021
20216. Koronavirüs (COVİD-19) Korkusu ve Dini Yönelim
KIZILGEÇİT M., ÇİNİCİ M., Akça E., ÇAKMAK A.
Birey, Toplum ve Din, Gencer Nevzat, Cengil Muammer, Editör, Çamlıca Yayınları, İstanbul, ss.391-433, 2021
2020
20208. İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı
ÇAKMAK A.
İlkokul Eğitiminde Eğitsel Oyunlar ve Güncel Uygulamalar, Menşure Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel, Ankara, ss.179-206, 2020