Hakkımızda

Metrikler

Yayın

51

Atıf (WoS)

22

Atıf (Scopus)

51

Proje

4

Tez Danışmanlığı

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

İnsan Bilgisayar Etkileşimi son yıllarda hem sanayi hem de akademi de önem kazanmaya başlamış olan araştırma alanlarından biridir. Geliştirilen yazılımların kullanıcıları tarafından kabul edilip kullanılmasını sağlayan en önemli faktörlerden birisi olan ürünün kullanılabilirliği, geliştirilen ürünün başarısı için önemlidir. Ürünlerin kullanılabilirliğinin değerlendirilmesine yönelik çalışmalar laboratuvar ortamında deneyler ile yapılabilmektedir. İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve kullanılabilirlik ile ilgili çalışmalar Bilgisayar Mühendisliği bölümündeki çeşitli yüksek lisans öğrencileri ile yüksek lisans tezi ya da enstitü bünyesinde verilen konuyla ilgili  dersler kapsamında yürütülmektedir. 2014 yılı başında bölüm bünyesinde kurulan İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma Laboratuvarı (İBEL) ile bu konudaki araştırma ve geliştirme çalışmalarının artırılması, bir merkezde toplanması ve çalışmaların öğrenciden bağımsız sürdürülebilirliğinin sağlanması hedeflenmektedir.

İBEL bünyesinde insanlar için kullanışlı ve kullanılabilir arayüzlerin nasıl geliştirileceğine yönelik araştırmaların yapılması hedeflenmektedir. Laboratuvarın çalışmaları içerisinde teknolojinin insanları ve toplumu nasıl etkilediğinin anlaşılması amacıyla bilgisayar sistemlerinin tasarlanmasından, geliştirilmesine ve sonrasında değerlendirilmesine kadar çeşitli fazlar ile ilgili aktiviteler gerçekleştirilmektedir.

Laboratuvardaki başlıca araştırma alanları aşağıdaki gibidir

  • Kullanılabilirlik ve Yazılım Mühendisliği 
  • Kullanıcı Deneyimi
  • Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
  • Yenilikçi kullanıcı arayüzleri ve etkileşim teknikleri (örn. jest tabanlı arayüzler, çoklu dokunmatik etkileşimler) 
  • Kullanıcı merkezli tasarım (UCD) 
  • Doğal etkileşim 
  • Duygu tanıma
  • EEG tabanlı duygu tanıma
  • Evrensel erişilebilirlik 
  • Çok kullanıcılı etkileşim ve işbirliği 
  • Sosyal medya/sosyal ağlar 
  • Sağlık hizmetleri teknolojisi 
  • Web uygulamaları ve e-devlet kullanıcı arayüzleri 
  • Mobilite, Mobil Erişilebilirlik, Mobil Cihazlar (Mobility/Mobile Accessibility/Mobile Devices)