Eğitim Bilgileri
2005 - 2011
2005 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1992 - 1998
1992 - 1998Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin eleştirel düşünme eğilimine, kavram öğrenmeye ve bilimsel yaratıcı düşünme becerisine etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
Fizik Eğitiminde Parçalı Öğretimin Kullanılması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2014
2005 - 2014Öğretim Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016PRESERVICE TEACHERS' PERCEPTIONS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN SCIENCE AND PEACE
DİLEK EREN C.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, cilt.15, ss.464-476, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015Pre-service Teachers’ Metaphors Regarding the Concept of Scientific Thinking
AKINOĞLU O., DİLEK EREN C.
Anthropologist, cilt.20, ss.476-484, 2015 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Aktif Öğrenmeye Dayalı Etkinliklerin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Farkındalığı, Çevre Davranışı ve Çevre Eğitimine İlişkin Özyeterliklerine Etkisi
MUŞLU KAYGISIZ G., BENZER E., DİLEK EREN C.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.50, ss.1-17, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerileri İle Bilgi Kaynaklarının Güvenilirliklerini Değerlendirmeleri Arasındaki İlişki
DİLEK EREN C. , MUŞLU KAYGISIZ G., BENZER E.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.7, ss.175-184, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Araştırma Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim ve Dünya Barışıyla İlgili Görüşlerine Etkisi
DİLEK EREN C. , MUŞLU KAYGISIZ G., BENZER E.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), cilt.12, ss.282-308, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Bilim ve Barış İlişkisine Yönelik Algıları İle Cinsiyetleri Arasındaki İlişki
DİLEK EREN C.
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.8, ss.1-18, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Comparison of Pre-service Teachers’ Metaphors Regarding the Concept of “Scientific Knowledge”
DİLEK EREN C. , AKINOĞLU O.
Universal Journal of Educational Research, cilt.4, ss.1672-1679, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2014
2014İlköğretim Öğrencilerinin Enerji ve Enerji Kaynaklarıyla İlgili Bilgi ve Görüşleri
BENZER E., BAYRAK B., DİLEK EREN C. , Gürdal A.
The Journal of Academic Social Science Studies, cilt.8, ss.285, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2014
2014Öğretmen Adaylarının Enerji ve Enerji Kaynaklarıyla İlgili Bilgi ve Görüşleri
BENZER E., BAYRAK B., DİLEK EREN C. , GÜRDAL A.
International Online Journal of Educational Sciences, cilt.6, ss.243-257, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2010
2010Fizik Dersinde Parçalı Öğretim Tekniğinin Kullanılmasının Öğrencilerin Başarısına Hatırlamasına ve Grup Çalışmasına Yaklaşımlarına Etkisi
DİLEK EREN C. , GÜRDAL A.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, ss.67-79, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Temel Eğitim Bölümünde Öğrenimlerini Sürdüren ÖğretmenAdaylarının Bilinçli Su Tüketimine Yönelik Davranışlarının İncelenmesi
EŞME A., AKAYDIN B. B. , DİLEK EREN C.
2. uluslararası temel eğitim kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
2019
2019Öğretmen Adaylarının Organ Bağışına İlişkin Tutumları Üzerine Bir Araştırma
DİLEK EREN C.
ICES 2019, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, ss.1-199
2019
2019Öğretmen Adaylarının Fen Metinlerini Okumaya Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
DİLEK EREN C.
4.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, ss.95-96
2018
2018The Relation between the Information Literacy Skills of Pre-Service Teachers and Their Evaluation of the Trustworthiness of Information Sources
DİLEK EREN C. , MUŞLU KAYGISIZ G., BENZER E.
ICEMST 2018, Marmaris, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.132
2017
2017Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Fizik Konularını İçeren Değerlendirme Sorularının Gösterim Türleri Arası Geçişlerinin İncelenmesi
DİLEK EREN C. , GÜRSOY B.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.53
2016
2016Ortaokul Öğrencilerinin Resimlerine Yansıttıkları Bilim ve Barış İlişkisine Yönelik Algılarının İncelenmesi
DİLEK EREN C.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
2016The Effect of Mass Media on Secondary School Students Perceptions of the Relationship between Science and Peace
DİLEK EREN C.
2 nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL-ICLEL 2016, Liepaja, Letonya, 21 - 23 Temmuz 2016, ss.78
2015
2015The Effect of Research Based Teaching on Prospective Science Teachers Views on The Relationship Between Science and World Peace
DİLEK EREN C. , MUŞLU KAYGISIZ G., BENZER E.
IJAS ( International Conference for academic Disciplines), Londrina, İngiltere, 3 - 06 Kasım 2015, cilt.8, ss.161
2013
2013The Effect Of Problem Based Learning Pbl On Critical Thinking Disposition In Science Education
DİLEK EREN C. , AKINOĞLU O.
International Conference on Innovation and Challenges in Education 2013, Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.87
2012
2012Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Kavram Öğrenmeye Etkisi
DİLEK EREN C. , AKINOĞLU O.
3rd International Conference On New Trends in Education and Their Implications 2012, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, cilt.1, ss.19-32
2009
2009The Effects of Drama Lessons on Pre Service Science Teacher s Self Efficacy Beliefs
DİLEK EREN C. , ÖZBUDAK Z.
International Science Education Conference 2009, Singapore, Singapur, 24 - 26 Kasım 2009, ss.59
2009
2009Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının İlköğretim Programlarında Nitelenen Yapılandırmacı Öğretmen Anlayışına Uygunluğu
BAYRAK B., DİLEK EREN C.
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.211
2004
2004Parçalı Öğretimin Akademik Başarıya Etkisi
DİLEK EREN C. , GÜRDAL A.
6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 2004, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004
2006
2006Sıvıların Kaldırma Kuvvetinin Laboratuar ve Simülasyon Yöntemiyle Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi
DİLEK EREN C.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.2, ss.740-745
2003
2003Fizik Ders Kitaplarının Okunabilirlik Formülleri ile Değerlendirilmesi
DİLEK EREN C.
7. Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 Ekim 2003
2002
2002Laboratuarda neler yaptık?
DİLEK EREN C. , POLAT G.
2000’li Yıllarda Lise Eğitimine Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Eğitimde Arayışlar Sempozyumu:3, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Haziran 2002, ss.173-180
Kitap & Kitap Bölümleri
2019
2019Öğretmen Adaylarının Fen Metinlerini Okumaya Yönelik TutumlarınınÇeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
DİLEK EREN C.
MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI I, Hülya GÜR, Editör, AKADEMİSYEN, Ankara, ss.65-81, 2019
2017
2017Çevre Bilinci
DİLEK EREN C.
ÇEVRE EĞİTİMİ, Orçun BOZKURT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.179-213, 2017
Desteklenen Projeler
2014 - 2015
2014 - 2015