Eğitim Bilgileri
2017 - 2022
2017 - 2022Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2013 - 2017
2013 - 2017Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl), Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Okuduğunu anlama başarısının yanıtlama davranışları, sosyoekonomik, sosyokültürel ve bireysel özellikler bağlamında incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2021
2014 - 2021Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Exploring Turkish Mothers’ Involvement in Home Activities: the Predictive Role of Sociodemographic Characteristics and Parenting Self-Efficacy
ERTÜRK KARA H. G., ÖZYETER N. T., ÜNLÜER E.
International Journal of Early Childhood
, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20252. The mediating role of the connection with nature in the relationship between behavioral problems and emotion regulation in early childhood
Aykut M., Kara H. G. E., ÖZYETER N. T.
Frontiers in Psychology
, cilt.16, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Determining the Factors Playing a Role in Low Reading Achievement
Ozyeter N. T., Kutlu O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.49, sa.219, ss.1-26, 2024 (SSCI)
2023
20234. Development of the Learned Helplessness Tendency Scale for Secondary School Students: Validity and Reliability Studies
KUTLU O., Özyeter N. T.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.774-800, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Predictors of Students’ Low and Basic Performance Levels in PISA Turkey Implementations
KUTLU O., Özyeter N. T.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.200-217, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Adaptation of the Children's Perceived Academic Self-Efficacy Scale: Validity and Reliability Study
ÖZYETER N. T., KUTLU Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, sa.2, ss.430-450, 2022 (ESCI)
2021
20217. The Change of Students’ Science Related Affective Characteristics over Years: The Comparison of PISA 2006-2015 Assessments
ÖZYETER N. T., KIZILTOPRAK F.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.29, sa.5, ss.838-855, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20208. O’xxnun için Yaşamın Ayrılmaz İki Değeri: Bilim ve Sanat
ÖZYETER N. T.
Eğiitmde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği Bülteni , cilt.5, ss.12-23, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2018
20189. Identifying the Relationships Between Response Behaviors for Reading Comprehension Items and Student Characteristics
ÖZYETER N. T., KUTLU Ö.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.6, sa.10, ss.148, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Identifying the Relationships Between Perseverance, Openness to Problem Solving, and Academic Success in PISA 2012 Turkey
KUTLU Ö., KULA S., ÖZYETER N. T.
Journal of Educational Sciences Research , cilt.7, sa.1, ss.263-274, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Determining the Response Behaviors of Middle SchoolStudents for Open-Ended Questions
ÖZYETER N. T., KUTLU Ö.
Journal of Educational Sciences Research , cilt.7, sa.1, ss.243-252, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. ANXIETY LEVEL AND ITEM TYPE: INVESTIGATING THE ROLE OF ANXIETY AND ITEM FORMAT IN FOREIGN LANGUAGE ACHIEVEMENT
COŞKUN İ., ÖZYETER N. T.
ASES X. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Niğde, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.237-246, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. EXAMINING THE PREDICTIVE ROLE OF PARENTAL ATTITUDES ON EXAM ANXIETY OF 8TH GRADE STUDENTS PREPARING FOR HIGH SCHOOL ENTRANCE EXAM
MEŞE Ö., ÖZYETER N. T.
11th International Aegean Congress on Social Sciences & Humanities, İzmir, Türkiye, 04 Nisan 2025, ss.226-240, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Akademik Duygu Düzenleme ile Akademik Başarı Arasında Akademik Öz Yeterliliğin Aracı Rolü
Sevinç G., ÖZYETER N. T.
EduCongress2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. KİM DAHA İYİ? İNSANLARA KARŞI CHATGPT
ÖZYETER N. T.
9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimlerine Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi
Dere Ö., ÖZYETER N. T.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2024, ss.226-227, (Özet Bildiri)
2024
20246. Ortaokul Öğrencileri için Açık Uçlu Sınavlara YÖnelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi
Küçük Ö., ÖZYETER N. T.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. Ortaokul Türkçe veİngilizce Derslerinde Uygulanan Üç Aşamalı Sınav Uygulamasına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Saltan A., ÖZYETER N. T.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20238. DETERMINING STUDENT CHARACTERISTICS AFFECTING ONLINE EDUCATION PRACTICES IN HIGHER EDUCATION DURING THE COVID 19 PANDEMIC
KUTLU Ö., ÖZYETER N. T.
VI. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON GLOBAL PANDEMICS AND MULTIDISCIPLINARY COVID-19 STUDIES, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.60-69, (Tam Metin Bildiri)
2022
20229. Covid 19 Salgınında Öğretmenlerin Stres Düzeylerinin Sınıflayıcıları: Diskriminant Analizi Çalışması
ÖZYETER N. T., Sevinç G.
Educongress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202210. Test Modunun Geçerlik ve Güvenirlikle İlişkisi
ÖZYETER N. T., KAMIŞ Ö., ANADOL H. Ö.
8. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Türkiye’deki Öğretmenlerin Öz Yeterlik ve Tükenmişlikleri Arasındaki İlişkide Psikolojik Sağlamlığın Rolü
Sevinç G., ÖZYETER N. T.
IV. Sosyal psikoloji kongresi, İzmir, Türkiye, 11 Haziran 2022, ss.303-304, (Özet Bildiri)
2016
201612. TIMMS 2011 Türkiye Sonuçlarına Göre 8. Sınıf Öğrencilerinin Akıl Yürütme Becerileri ile DuyuĢsalÖzelliklerinin ĠliĢkisi
ÖZYETER N. T., DEMİR E.
5.Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. PISA 2012 TürkiyeUygulamasındaKararlılık Problem Çözmeye Açıklık veAkademik Basarı Arasındaki IliskilerinBelirlenmesi
KUTLU Ö., KULA S., ÖZYETER N. T.
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Üst Düzey Düşünme Becerilerine Dayalı Okuma Başarısının Geliştirilmesi
KUTLU Ö., BAŞ K., TOKHAY D., ÖZYETER N. T.
Pegem Akademi, Ankara, 2024
2024
20242. Tekli ve Çoklu Düzenleyicilik Analizi
ÖZYETER N. T.
ARACILIK, DÜZENLEYİCİLİK VE KOŞULLU SÜREÇ ANALİZLERİ: TEORİ VE UYGULAMA, ÖRS ÖZDİL SELDA, KOĞAR HAKAN, Editör, Nobel, Ankara, ss.181-233, 2024
2019
20193. Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö., ÖZYETER N. T., ALPAYAR Ç., KULA S.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Haydi Umutla Gülümse: Bedensel ve Duygusal Farkındalık İle Zihinsel Gelişim Modüllerinin Etkililiğinin İncelenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Özyeter N. T.
2023 - 2023
2023 - 2023Üst Düzey Düşünme Becerilerine Dayalı Okuma Başarısının Geliştirilmesi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Özyeter N. T.
2021 - 2021
2021 - 2021IASC Guidelines on Working with and for Young People in Humanitarian and Protracted Crises Turkey Adaptation (İnsani Yardım Çalışmalarında Gençler için Gençlerle Çalışma Kılavuzu Türkiye Uyarlaması)
Diğer Uluslararası Fon Programları
Özyeter N. T.
2017 - 2018
2017 - 2018Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Geliştirilmesi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Özyeter N. T.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorINTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
Yayın Kurul Üyesi