Education Sciences, cilt.6, sa.3, ss.1984-2004, 2011 (Hakemli Dergi)
Araştırmada veri toplama formu; MEB tarafından geliştirilen ilköğretim
matematik öğretmenliği özel alan yeterliklerinden ”Matematik Dersi Öğrenme
Alanlarına İlişkin Yeterlikler” ile “Matematik Dersi Becerileri Geliştirme” ve
buna bağlı olarak A1, A2, A3 düzeyinde 49 performans göstergesinin dereceleme
ölçeğine dönüştürülmesi ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini,
Sakarya Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi İlköğretim
Matematik Öğretmenliği Bölümlerinde okuyan 486 öğrenci oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, MEB tarafından geliştirilen ilköğretim matematik
öğretmenliği özel alan yeterliklerinden ”Matematik Dersi Öğrenme Alanlarına
İlişkin Yeterlikler” ile “Matematik Dersi Becerileri Geliştirme” araçları
kullanılmıştır. Verileri çözümlemede SPSS paket program kullanılmış,
değişkenlere bağlı olarak “t-testi” ve “tek yönlü varyans analizi” teknikleri
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının cinsiyetleri ile
yeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark yok iken, sınıf düzeyleri ile
arasında anlamlı bir fark olduğu gözlenmiştir. Öğrenme alanlarından en yüksek
puan sayılar öğrenme alanında elde edilmişken, en düşük puan ise olasılıkistatistik öğrenme alanından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının kendilerini
en yeterli hissettiği beceri alanı problem çözme becerilerini geliştirme alanı
iken, en yetersiz hissettikleri alan ise ilişkilendirme beceri alanıdır.