Kur’ân Işığında Medyayı İlgilendiren Ahlakî İlkeler


Creative Commons License

Şahan R.

Sempozyum, Sakarya, Türkiye, 23 - 24 Mayıs 2014, cilt.1, ss.94-124, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Sakarya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.94-124
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzün en önemli iletişim araçları medya dediğimiz; radyo, televizyon, gazete, dergi ve internet gibi yazılı, görsel ve işitsel basın-yayın organlarıdır. Yaşı, kültürel seviyesi, yaşadığı ortam ne olursa olsun insanlar bu araçları kullanır ve bunlardan etkilenirler. Fert, aile ve toplumu yönlendirdiğinden bu araçları kullanırken, Kur’ân’ın belirlediği ahlaki ilkelere dikkat edilmesi oldukça önemlidir.

Bu tebliğde öncelikle medya ve iletişim hakkında kısaca bilgi verildikten sonra Kur'ân ayetleri ışığında bu konuya yönelik ahlakî ilkeler tespit edilecektir.