Ases International Canakkale Scientific Studies Conference, 13 - 15 Ekim 2023, ss.145-153
Denizcilik sektörü yapısı gereği üst seviyede donanımlı ve bilgili elemana ihtiyaç duyan
hareketli, canlı ve sürekli kendini geliştiren bir alan olarak kabul görmektedir. Bu alanda eğitim
almakta olan üniversite öğrencilerinin eğitim süreçlerinde aldıkları teorik eğitimin yanında
pratik eğitimi de göz önüne alıp buna yönelik uygulamaların gerçekleştirilmesi de oldukça
önem arz etmektedir. Üniversite öğrencilerinin tabi olduğu mesleki staj süreci bu pratik
uygulamalara yanıt veren, bilgi ve deneyimlerinin artmasına neden olan önemli bir süreç olarak
karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenden dolayı hem sektör önderlerinin gelecekteki muhtemel
çalışanlarını değerlendirmesi hem de staj yapan öğrencilerin gelecek zamanlardaki çalışma
ortamları hakkında eleştiri ve değerlendirme yapabilmeleri bakımından önemli bir rol
oynamaktadır. Çalışma, denizcilik sektörü ile ilgili çeşitli bilgiler ve tespitler içermektedir. Bu
çalışmada ortaya koyulmak istenen amaç ise denizcilik alanında eğitim gören öğrencilerin
mesleki staj deneyimlerini ''kişisel değerlendirme, staj deneyimi, çalışma alanı ve üniversite
ilişkisi’’ başlıkları altında değerlendirmektir. Yöntem olarak ülkemizde denizcilik alanında
eğitim veren yükseköğretim kurumları üzerinden araştırma yapılarak toplam 5 üniversite ve 3
farklı denizcilik bölümünden 106 öğrenci üzerinden anket yöntemi ile öğrencilere gerekli
sorular sorulmuştur. Verilen cevaplar değerlendirilerek bilgiler toplanmış ve konuyla ilgili
hipotezler ortaya çıkartılmıştır. Araştırmada ortaya koyulan veriler SPSS programı kullanılarak
elde edilmiştir. Genel olarak bakıldığında staj yapan öğrencilerin stajlarından memnun
kaldıkları kanısına varılmıştır ancak bazı unsurlarda iyileştirmeler yapılması gerektiği
çalışmada belirlenmiştir.