Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetleri, Risk Alma Düzeyleri ve Akademik Branş Memnuniyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


ERDOĞAN D. G., ÖZDEMİR Ü., MUTUGU E., SABURLU Z. Ç.

Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.197-206, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.5961/higheredusci.1325543
  • Dergi Adı: Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.197-206
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin risk alma düzeylerinin ve akademik branş memnuniyetlerinin girişimcilik niyetleri üzerindeki etki düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 624 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak risk alma düzeyi, akademik branş memnuniyeti ve girişimcilik niyeti ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada risk alma düzeyi, akademik branş memnuniyeti ve girişimcilik niyeti cinsiyet, öğrenim düzeyi, sınıf seviyesi, öğrenin görülen program türü ve girişimcilik eğitimi alıp-almama değişkenleri açısından incelenmiştir. Ayrıca risk alma düzeyi, akademik branş memnuniyeti ve girişimcilik niyeti arasındaki ilişki düzeyi incelenmiştir. Araştırma sonucunda girişimcilik niyeti ve risk alma eğilimi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu, girişimcilik niyeti ile risk alma eğilimi arasında orta düzey ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Ayrıca risk alma eğiliminin girişimcilik niyeti üzerinde pozitif yönde etkisi varken akademik branş memnuniyetinin girişimcilik niyeti üzerinde etkisine rastlanmamıştır. Ayrıca girişimcilik niyetleri, risk alma düzeyleri erkekler lehine, girişimcilik niyetleri girişimcilik eğitimi alanların lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.
In this study, it was aimed to reveal the level of influence of university students’ risk-taking levels and academic major satisfaction on their entrepreneurial intentions. Relational survey method was used for this purpose. The study group of the research consists of 624 university students. Risk-taking level, academic major satisfaction and entrepreneurial intention scale were used as data collection tools in the study. In the study, risk-taking level, academic major satisfaction and entrepreneurial intention were examined in terms of gender, education level, grade level, type of program studied and whether or not entrepreneurship education was received. In addition, the level of relationship between risk-taking level, academic major satisfaction and entrepreneurial intention was analyzed. As a result of the research, it was found that there is a significant positive relationship between entrepreneurial intention and risk-taking tendency, and there is a moderate and significant relationship between entrepreneurial intention and risk-taking tendency. In addition, while risk-taking tendency has a positive effect on entrepreneurial intention, academic major satisfaction has no effect on entrepreneurial intention. In addition, entrepreneurial intentions and risk-taking levels were found to be significantly different in favor of men, and entrepreneurial intentions were found to be significantly different in favor of those who received entrepreneurship education.