müzik kültürüne dair çeşitli görüşler xv, prof. haluk yücel prof. dr. serda türker oter prof. dr. nilgün sazak, Editör, Eğitim Kitabevi, Ankara, ss.185-194, 2024
Ses
eğitimi çalışmalarında, geleneksel ses eğitimi yöntemlerinin dışında sosyal
medya ve YouTube kanalları aracılığıyla yapılan eğitimler de yaygınlaşmaya
başlamıştır. Sanal ses eğitimi kanalları, fenomen kimlikleriyle geniş kitlelere
ulaşarak bu eğitimi veren kişilerin hem daha tanınır olmalarını hem de ses
eğitiminin internet üzerinden ulaşılabilir hale gelmesini sağlamaktadır. Bu
bağlamda sanal ortamda yapılan ses eğitimi çalışmalarının tüm dünyada olduğu
gibi ülkemizde de ilgi çektiği görülmektedir. YouTube’da yapılan incelemelere
göre, ses eğitimi veren yerli ve yabancı eğitmenler arasında bu konuda eğitim
almış olanların dışında farklı meslek gruplarından bu konuya ilgi duyan
kişilerin de olduğu görülmektedir. Ses eğitimi, uygulama ağırlıklı ve soyut
kavramları içeren bir eğitim olması nedeniyle sanal ortamda bu eğitimin
verilmesi birtakım zorlukları da beraberinde getirmektedir. Ses eğitimi verilen kişiyi gözlemlemek
oldukça önemli olmakla birlikte geleneksel olarak yüz yüze yapılan eğitimlerde
hatalara çabuk müdahale edilebilmesi ve doğru düzeltmelerin yapılabilmesi
açısından yüz yüze eğitim önemli görülmektedir. Bu çalışmada, sanal ortamda
yapılan ses eğitimi çalışmalarının, somut ve soyut kavramların öğretilmesinde
etkili olup olmadığı sorusuna cevaplar aranmıştır. Araştırma betimsel tarama
modeli ile gerçekleştirilecektir. Çalışmada Youtube kanalında vokal koçluğu
yapan öne çıkmış kanallar belirlenerek, paylaşılan eğitim videolarının konu
başlıkları ve içerikleri incelenip somut ve soyut kavramlara ne kadar yer
verdikleri incelenecektir.