sanal ortamda yapılan ses eğitimi çalışmalarının içerik incelemesi


Akbaba S.

müzik kültürüne dair çeşitli görüşler xv, prof. haluk yücel prof. dr. serda türker oter prof. dr. nilgün sazak, Editör, Eğitim Kitabevi, Ankara, ss.185-194, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Diğer
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Eğitim Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.185-194
  • Editörler: prof. haluk yücel prof. dr. serda türker oter prof. dr. nilgün sazak, Editör
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ses eğitimi çalışmalarında, geleneksel ses eğitimi yöntemlerinin dışında sosyal medya ve YouTube kanalları aracılığıyla yapılan eğitimler de yaygınlaşmaya başlamıştır. Sanal ses eğitimi kanalları, fenomen kimlikleriyle geniş kitlelere ulaşarak bu eğitimi veren kişilerin hem daha tanınır olmalarını hem de ses eğitiminin internet üzerinden ulaşılabilir hale gelmesini sağlamaktadır. Bu bağlamda sanal ortamda yapılan ses eğitimi çalışmalarının tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ilgi çektiği görülmektedir. YouTube’da yapılan incelemelere göre, ses eğitimi veren yerli ve yabancı eğitmenler arasında bu konuda eğitim almış olanların dışında farklı meslek gruplarından bu konuya ilgi duyan kişilerin de olduğu görülmektedir. Ses eğitimi, uygulama ağırlıklı ve soyut kavramları içeren bir eğitim olması nedeniyle sanal ortamda bu eğitimin verilmesi birtakım zorlukları da beraberinde getirmektedir.  Ses eğitimi verilen kişiyi gözlemlemek oldukça önemli olmakla birlikte geleneksel olarak yüz yüze yapılan eğitimlerde hatalara çabuk müdahale edilebilmesi ve doğru düzeltmelerin yapılabilmesi açısından yüz yüze eğitim önemli görülmektedir. Bu çalışmada, sanal ortamda yapılan ses eğitimi çalışmalarının, somut ve soyut kavramların öğretilmesinde etkili olup olmadığı sorusuna cevaplar aranmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilecektir. Çalışmada Youtube kanalında vokal koçluğu yapan öne çıkmış kanallar belirlenerek, paylaşılan eğitim videolarının konu başlıkları ve içerikleri incelenip somut ve soyut kavramlara ne kadar yer verdikleri incelenecektir.

 

In voice training studies, apart from traditional voice training methods, training through social media and YouTube channels has become widespread. Virtual voice training channels reach large masses with their phenomenon identities, making the people who provide this training more recognisable and making voice training accessible via the Internet. In this context, it can be seen that voice training studies in the virtual environment are attracting attention in our country as well as all over the world.  According to the research conducted on YouTube, it can be seen that among the local and foreign voice training instructors, there are people who are interested in this subject from different professional groups, as well as those who have been trained in this subject. Since voice training is a practical training involving abstract concepts, providing this training in a virtual environment presents some difficulties.  Although it is very important to observe the person to whom voice training is given, face-to-face training is considered important in order to be able to intervene quickly and make the right corrections in traditional face-to-face training. This study seeks to answer the question of whether voice training activities in a virtual environment are effective in teaching concrete and abstract concepts. The research is conducted using a descriptive survey model. The study will identify prominent vocal coaching channels on Youtube channel, examine the topics and content of the shared training videos and the extent to which they include concrete and abstract concepts.