JOURNAL OF POLYTECHNIC-POLITEKNIK DERGISI, cilt.25, sa.2, ss.861-869, 2022 (ESCI)
İçten yanmalı motorlarda gücün elde edilmesi yanma olayının bir sonucunun olması ve yanmanın belirli bir süre içerisinde gerçekleşmesi kirletici emisyonlarını kaçınılmaz yapmaktadır. Ancak emisyon kontrol yöntemleriyle bu durum kontrol altına alınmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada da tek nokta yakıt enjeksiyonuna sahip buji ile ateşlemeli motorda ikincil hava enjeksiyonunun (İHE) ve üç yollu katalitik konvertörün CO, HC ve NO emisyonlarına etkisi deneysel olarak incelenmiştir. Deneyler 1500-5000 rpm motor devri aralığında tam yükte ve 2500 rpm sabit motor devrinde (maksimum tork devri) motor yükü değiştirilerek yapılmıştır. İHE, konvertörün CO ve HC emisyonlarını dönüştürme verimini motorun stokiyometrik hava/yakıt oranından daha zengin çalıştığı koşullarda artışını sağlarken, NO emisyonunun dönüşümünü olumsuz etkilememiştir.