KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI DÜZEYLERİ


Işın G., Karagün E., Sarper Kahveci M.

İnternational Conference of Global Practice of Multidiciplinary Scientific Studies, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 08 Mart 2022, ss.646-658

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Girne
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.646-658
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Bu araştırmanın amacı, Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Antrenörlük Eğitimi bölümü son sınıfında okuyan öğrencilerin kaygı düzeylerinin etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda literatür verileri ışığında hazırlanan sosyo-demografik özelliklerin belirlendiği 11 soruluk bilgi formunun yanı sıra, katılımcıların kaygı düzeylerini belirlemek için de Ulusoy ve arkadaşları (1996) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Beck Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma için Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Antrenörlük Eğitimi son sınıfına devam eden birinci öğretim ve ikinci öğretimde okuyan öğrencilere araştırma hakkında bilgilendirme yapıldıktan sonra araştırmaya gönüllü katılmak isteyen 1. Öğretimden 35, 2. Öğretimden 35 öğrenci olmak üzere toplam 70 antrenör adayına kendi sınıf ortamlarında araştırmacı tarafından gerekli açıklamalar yapıldıktan sonra ölçekler dağıtılmış ve anket formlarını doldurmaları için 20 dakika süre verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programında istatistiksel açıdan analiz edilmiş, manidarlığı 0,05 düzeyinde sınanmıştır. Yapılan analizlerde veriler normal dağılım gösterdiği için ikili küme karşılaştırmaları için bağımsız grup-t testi, üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için tekyönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel incelemeler sonucunda antrenörlük eğitimi son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin; yalnızca annelerinin hayatta olup olmama durumunda ve mezun olduktan sonra çalışmak istedikleri alan değişkenlerinde anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Ancak anne ve babanın medeni durumu, babanın hayatta olup olmama durumu, anne - babanın eğitim durumu, anne - babanın mesleği ve ailenin gelir düzeyi değişkenlerinde anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Sonuç olarak anneleri hayatta olmayan antrenör adayların kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu (p<0.05) ve mezun olduktan sonra çalışmak istedikleri alan sorusuna verilen cevaplar arasında, kamu kuruluşlarında çalışmak isteyen antrenör adayların kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir