2nd International Conference on New Approaches in Social Sciences and Humanities, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, ss.516-526
Hikaye anlatımı, marka iletişimi açısından hedef kitle ve paydaşlarla duygusal bağ oluşturarak
ilişkileri güçlendirmeyi ve akılda kalıcılığı sağlamayı amaçlayan etkili bir iletişim biçimidir. Yeni
iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte dijital platformlara taşınan hikaye anlatımı, bu yeni
ortamların dijitallik, etkileşimsellik, hipermetinsellik, yakınsama ve sanallık gibi temel özelliklerinden
yararlanarak farklı medya türlerini bir araya getirmekte, böylece anlatıya farklı bir boyut kazandırarak
kitleler üzerindeki etkiyi artırmaktadır. Markalar için yeni medya ortamlarında bu etkiyi artırmanın bir
yolu da, önemli bir paydaş grubu ve kanaat önderi olarak görülen içerik üreticilerinden destek almaktır.
Blog yazarları, etkileyenler, fenomenler gibi içerik üreticileri tarafından sosyal medya ortamlarında
sunulan markayla ilgili hikaye anlatıları, kullanıcılar/takipçilerle etkileşimi artırarak hikayeye
katılımlarını sağlamakta, aynı zamanda hikayenin paylaşılıp yaygınlaşmasını ve böylece markayla ilgili
olumlu konuşulmasını sağlamaktadır.
Marka iletişimi açısından dijital hikaye anlatımını, anne blog yazarlarının marka hikayeleri üzerinden
incelemeyi konu edinen bu çalışma, blog yazarları tarafından oluşturulan hikayelerin özelliklerini ve
etkileşim düzeyini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla betimsel bir araştırma olarak planlanan çalışmada, en fazla takipçi sayısına sahip Türk anne blog yazarlarının Instagram sayfaları
katılımcı gözlem ve içerik analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda anne blog
yazarlarının yüksek etkileşimli ve takipçileriyle duygusal bağ kuran, markayla ilgili olumlu
konuşulmasını sağlayan hikayeler ortaya koydukları tespit edilmiştir.
Storytelling is an effective form of communication that aims to strengthen the relationships
and to provide persistence by creating an emotional connection with the target audience and
stakeholders in terms of brand communication. With the development of new communication
technologies, storytelling carried on digital platforms brings together different media types by taking
advantage of the basic features of these new environments such as digitalism, interactionality,
hypertextuality, convergence and virtuality, thus increasing the effect on the masses by adding a
different dimension to the narrative. One way to increase this impact for brands in new media
environments is to get support from content producers, who are seen as an important stakeholder group
and opinion leader. The story narratives about the brand, which are presented in social media
environments by content producers such as bloggers, influencers, phenomena, increase their interaction
with users / followers, and thus ensure their participation in the story, it also allows the story to be
shared and disseminated so that the brand can be talked about positively.
This study which focuses to explore digital storytelling in terms of brand communication through the
brand stories of mommy blog writers, aims to reveal the characteristics and interaction level of stories
created by bloggers. For this purpose, Instagram pages of Turkish mommy bloggers with the highest
number of followers are analyzed by participant observation and content analysis methods. As a result
of the analysis, it is found that the mommy bloggers are highly interactive and have emotional ties with
their followers, and provided positive stories about the brand.