Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, sa.31, ss.111-136, 2019 (Hakemli Dergi)
Bloglar bilgi, kimlik, ilişki kurma ve sürdürme için bir araç olarak analiz edilebilir. Bu çalışma “babalık blogları” olgusunu incelemekte ve bu bloglarda erkeklik
ve babalık yapısını tanımlamayı amaçlamaktadır. Makale, Polonya, İngiltere ve
Türkiye’den (her ülkeden üç olmak üzere) erkekler tarafından yazılan en popüler
ebeveyn blogları hakkındaki nitel araştırmaların sonuçlarını sunmaktadır. Çalışma
örneği, MAXQDA Yazılımı kullanılarak niteliksel olarak analiz edilen 90 blog yazısı
içermektedir. Çalışmanın sonucunda erkeklik ve babalığın inşasında ve bunu ifade etme biçiminde üç ortak model bulunmuştur. İlk olarak, erkeklik ve babalık
oldukça geniş bir çerçevede ve sosyal bağlamda sunulmaktadır. Bloglarda, bir
babanın toplumdaki rolü ve cinsiyet normları müzakere edilmektedir. İkincisi
babalık inşası çocuklara yönelik görevleri yerine getirmek üzerine yapılmakta ve
ayrıca baba-kız ile baba-oğul ilişkilerini betimlemede gözle görülür farklılıklar ile
sunulmaktadır. Yazarlar genellikle sağlık, çocuk gelişimi, psikoloji, zorbalık ve siber zorbalık hakkında yazmaktadırlar. Bu durum kendini ifade etmekten ziyade
bilgi paylaşma motivasyonu olarak ele alınabilir. Son olarak, erkeklik ve babalık
kavramı, kendini geliştirme, mutluluk ve refah ile ilgili metinlerde bireysel perspektiften sunulmaktadır. Bu kategorilerdeki en yaygın motifler şunlardı: ailenin
rolü ve hayattaki ilişkiler, yaşam-iş dengesi, zaman yönetimi ve aile ile kaliteli
zaman geçirme. Bu üç perspektif geleneksel ve modern roller arasında denge
kurarak birbirini tamamlamakta, erkekliğin ve babalığın karmaşık inşasını oluşturmaktadır.