Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi, cilt.10, ss.529-562, 2020 (Hakemli Dergi)
Meslek seçimi, seçeneklerin arttığı günümüz dünyasında günden güne zorlaşan bir
süreçtir. Çeşitlenen meslek alanları, mesleklerin gerektirdiği nitelikler bireylerin uzun
bir gözlem ve farkındalık dönemine ihtiyaç duymasına neden olmaktadır. Bu kapsamda, meslekleri tanımak ve çeşitlenen iş olanaklarına hâkim olabilmek için bireylerin bilgilenmeye ve yeterli meslekî olgunluk düzeyine ulaşmaları için de kendilerini
tanımaya ihtiyaçları vardır. Bu araştırmada, lise öğrencilerinin kendilerini tanımaları
ve meslekî olgunluk düzeylerini geliştirmeleri amacıyla yürütülen bir kariyer planlanma programının destek aracı olarak hazırlanan web sitesinin kariyer planlaması
sürecinde kullanışlılığı incelenmiştir. Betimsel tarama modelindeki araştırmada rehber öğretmen ve lise öğrencilerinden oluşan toplam 32 kullanıcıdan toplanan nicel ve
nitel verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; kullanıcıların “meslegimiseciyorum.org” web sitesine ilişkin değerlendirmelerinin olumlu
530 Dr. Öğr. Üyesi Yıldız ÖZTAN-ULUSOY / Doç. Dr. Funda DAĞ
olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, katılımcıların sitenin modüllerini içerik niteliği ve arayüz özellikleri açısından kullanışlı ve yeterli buldukları belirlenmiştir. Sitede, “Meslek Alanları” ve “Kendini Tanıma” modüllerinin kullanıcılar tarafından en
beğenilen modüller olarak ifade edildiği tespit edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda teknoloji destekli ortamların kariyer planlamasındaki katkıları tartışılmıştır