International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2020 – Autumn), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, ss.2-3
Probleme dayalı öğrenme modelinde, öğrencilerin gerçek yaşam ile ilişkili problem durumları ile
yüzleşerek o problem durumunun çözümü için aktif olarak yapmış olduğu çalışmalar sonucu öğrenmeleri
hedeflenir. Öğrencilerin belli bir konu ile ilgili edinmiş oldukları bilgiler ise o konu üzerindeki akademik
başarılarını belirler. Bu çalışmanın amacı; Matematik öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme modelinin
ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Cebir öğrenme alanındaki akademik başarılarına etkisini incelemektir. Bu
amaç doğrultusunda 2019 – 2020 eğitim öğretim senesinde Kocaeli ilinin Körfez ilçesinde bir devlet
okulunda 6. Sınıf öğrencilerinden oluşan 47 öğrenci ile çalışma yapılmıştır. Kontrol grubunu oluşturan 23
öğrenci ile işlenen dersler öğretim planına göre hazırlanan ders planları ile, deney grubunu oluşturan 24
öğrenci ile işlenen dersler ise probleme dayalı öğrenme modeline uygun etkinlikler ile yapılmıştır. Deney
ve Kontrol grupları Cebir öğrenme alanıyla ilk defa karşılaştıkları için ön test olarak 5. Sınıf Matematik
dersi not ortalamaları baz alınmış ve SPSS 22 PAKET PROGRAMI ile analiz edildiğinde gruplar arasında
anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Son test olarak araştırmacılar tarafından 6. sınıf Cebir
öğrenme alanına ait kazanımlardan hazırlanmış SPSS 22 PAKET PROGRAMI ile geçerlik güvenirlik
analizleri yapılmış ve uzman görüşleri alınarak düzenlenmiş 19 çoktan seçmeli sorudan oluşan ölçüm
güvenirliği (Cronbach's Alpha değeri) ,862 olarak ölçülmüş Cebir Öğrenme Alanı Başarı Testi
uygulanmıştır. Cebir Öğrenme Alanı Başarı Testi sonuçlarının analizi yapıldığında Deney ve Kontrol
gruplarında akademik başarı açısından anlamlı bir fark oluşmadığı gözlemlenmiştir