COVID-19 Pandemisinde Araştırma-Yayın ve Eğitim süreçlerine Bakış Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 Ocak 2021 - 16 Ocak 2022, ss.1-2
COVID-19
pandemisi, binlerce öğrencinin akademisyenin ve araştırmacının, eğitim, öğretimde
sınavlarda ve araştırmada alışkın olmadığı yeni yöntemlerle karşılaşmasına
neden oldu. Pandemi her nekadar eğitimde kesintilere ve duraklamalara neden
olduysa da çevirim içi ve uzaktan eğitim yöntemlerinin hızla gündeme gelmesine
ve geleceğin tıp ve sağlık eğitiminde yeni yöntemlerin devreye girmesini
sağladı.
Yayınlanmış
birçok çalışma, araştırmada özellikle genç nesillerin araştırmalarını ve hatta
onların geleceği ile ilgili beklentilerini etkilediğini rapor etmektedir.
Pandeminin
yüksek öğretime olan etkisi, hemen başlangıcından itibaren hızla ortaya çıktı.
Özellikle tıp ve sağlık eğitimleri açısından bakıldığında, 1910’larda
yayınlanan Flexner Raporu’ndan bu yana, ilk sınıflarda temel bilimler ve daha
sonraki yıllarda hasta başı ile devam eden eğitimler bugünlerde edilinilen tüm
alışkanlıkların dışında yeni yöntemlere evrilmiştir ve bu bilimdallarında ki akademik
kadrolar bu yeni yöntemleri (Tele medicine modülleri, 3D imajlı kadavralar,
senaryo temelli uzaktan eğitimler) uygulamaya koymaktadırlar…
Bu
çalışmanın amacı, yüksek öğretimde tıp ve sağlık bilimlerinde eğitim ve
araştırmaların yürütülmesinde, pandeminin yarattığı etkileri, akademik
programların aksamadan devam etmesi noktasında ortaya çıkan problemleri
değerlendirmek, yeni ve güvenilir profosyonel aktiviteler ve yöntemler ile ülkemizdeki
ve üniversiteler genelindeki odak çalışmaları değerlendirmektir.