Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu: 2012-2016 Analizi


Durdu L., Dağ F.

11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.11, ss.154-155

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 11
  • Basıldığı Şehir: Malatya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.154-155
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (ICITS) ilki 2007 yılında gerçekleştirilen ve genel çerçevede Eğitim/Öğretim Teknolojileri alanı kapsamında yapılmış çalışmaların paylaşıldığı 2017 yılında 11.si İnönü Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenecek olan geleneksel alan konferanslarından birisidir. Bu çalışma tüm ICITS’ta sunulan bildirilere ait tam metin kitaplarının incelemesinin aşamasıdır. Bu çerçevede, bu çalışmanın amacı sempozyumun son beş yılına ait (2012-2016) tam metin kitaplarında yayınlanan çalışmaların analizini gerçekleştirmektir. Bu kapsamda, 5 tam metin bildiri kitabı incelenmiş ve toplamda 402 çalışma analiz edilmiştir. Çalışmaların incelenmesinde içerik analizi uygulanmış ve bulgular betimsel olarak sunulmuştur. Veri toplama aracı olarak Göktaş, ve diğ. (2012) tarafından geliştirilen Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu kullanılmıştır. ETYSF makalenin tanımlayıcı bilgilerini içeren makale künyesi bölümü ile makalenin türü, konusu, yöntemi, veri toplama araçları, örneklem ve veri analiz yöntemi olmak üzere 7 bölümden oluşmaktadır. Bu çerçevede ICITS konferanslarında sunulan araştırma konularının, araştırma yöntemlerinin, araştırma desenlerinin, veri toplama araçlarının, araştırmaların örneklemlerinin ve veri analiz yöntemlerinin yıllara göre dağılımı incelenmiştir. Araştırma kapsamında 2012- 2016 yılları arasında ICITS tam metin kitapçıklarında yayınlanan araştırmalarda hangi çalışma konularının tercih edildiği, hangi araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, araştırma desenlerinin kullanım sıklığı (nitel, nicel, karma ve alan yazın derleme), hangi veri toplama araçlarının kullanıldığı, örneklem tercihleri ve özellikleri ile veri analiz yöntemleri ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın 2. aşaması ICITS’ta sunulan ilk 5 yıla (2007- ait tam metinlerin analizini gerçekleştirecektir. Bu analizin de gerçekleşmesiyle başlangıcından bugüne ICITS bildiri tam metinlerinin tamamı analiz edilmiş olacaktır. Ayrıca, sempozyuma ait ÖZET kitapçıkların ve tam metin kitapçıkların erişiminde sorunlar olduğu tespit edilmiş, geçmiş sempozyumlara ait web alan adlarının artık geçersiz olduğu gözlemlenmiş ve sorunun çözümü için icits.net alan adı satın alınmış ve tüm konferans kitapçıkları bu alan adı altından erişime açılacaktır.

The first International Computer Education and Instructional Technologies Symposium (ICITS) was completed in 2007 and the 11th will be held at Inonu University, Malatya in 2017. ICITS is one of the traditional conferences about Educational/Instructional Technologies field. This study is the first phase of the analysis of full-length proceeding of ICITS. Within this framework, the aim of this study is to analyze the proceedings of the last five years (2012-2016). Thereby, 5 proceedings books were investigated and 402 research studies were analyzed. Content analysis was employed and the findings are presented descriptively. The data collection tool used in this research was Educational Technology Papers Classification Form (ETPCS) developed by Göktaş et al. (2012). ETPCS is consisted of 7 parts which are article identification tag, design, main topic, methodology, data collection tools, sampling and data analysis. Based on the form, the trends of ICITS proceedings about research topics, methods, research designs, data collection tools, sampling and data analysis were investigated. Therefore, this research aims to reveal which subject topics were studied, which research methodologies and designs were preferred (qualitative, quantitative, mixed or literature review), which data collection tools were utilized most, from which data was collected and which data analysis methods were more popular between 2002 and 2006. The second phase of the study will analyze the first five years (2007-2011) of ICITS proceedings. After completing both phases 10 years of ICITS will be analyzed and the trends will be revealed. Besides, it was observed that accessing the symposium ABSTRACT and proceedings books were problematic due to nearly all of the conference domain names are expired. Therefore, to solve this problematic issue icits.net domain name were bought and all conference ABSTRACT and proceedings books are going to be accessible via this domain.