11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.11, ss.154-155
Uluslararası
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (ICITS) ilki 2007 yılında
gerçekleştirilen ve genel çerçevede Eğitim/Öğretim Teknolojileri alanı kapsamında
yapılmış çalışmaların paylaşıldığı 2017 yılında 11.si İnönü Üniversitesi ev
sahipliğinde düzenlenecek olan geleneksel alan konferanslarından birisidir. Bu
çalışma tüm ICITS’ta sunulan bildirilere ait tam metin kitaplarının
incelemesinin aşamasıdır. Bu çerçevede, bu çalışmanın amacı sempozyumun son beş
yılına ait (2012-2016) tam metin kitaplarında yayınlanan
çalışmaların analizini gerçekleştirmektir. Bu kapsamda, 5 tam metin bildiri
kitabı incelenmiş ve toplamda 402 çalışma analiz edilmiştir.
Çalışmaların incelenmesinde içerik analizi uygulanmış ve bulgular betimsel
olarak sunulmuştur. Veri toplama aracı olarak Göktaş, ve diğ. (2012) tarafından
geliştirilen Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu kullanılmıştır. ETYSF
makalenin tanımlayıcı bilgilerini içeren makale künyesi bölümü ile makalenin
türü, konusu, yöntemi, veri toplama araçları, örneklem ve veri analiz yöntemi
olmak üzere 7 bölümden oluşmaktadır. Bu çerçevede ICITS konferanslarında
sunulan araştırma konularının, araştırma yöntemlerinin, araştırma desenlerinin,
veri toplama araçlarının, araştırmaların örneklemlerinin ve veri analiz
yöntemlerinin yıllara göre dağılımı incelenmiştir. Araştırma kapsamında 2012- 2016
yılları arasında ICITS tam metin kitapçıklarında yayınlanan araştırmalarda
hangi çalışma konularının tercih edildiği, hangi araştırma yöntemlerinin kullanıldığı,
araştırma desenlerinin kullanım sıklığı (nitel, nicel, karma ve alan yazın
derleme), hangi veri toplama araçlarının kullanıldığı, örneklem tercihleri ve
özellikleri ile veri analiz yöntemleri ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın
2. aşaması ICITS’ta sunulan ilk 5 yıla (2007-
ait tam metinlerin analizini
gerçekleştirecektir. Bu analizin de gerçekleşmesiyle başlangıcından bugüne
ICITS bildiri tam metinlerinin tamamı analiz edilmiş olacaktır. Ayrıca,
sempozyuma ait ÖZET kitapçıkların ve tam metin kitapçıkların erişiminde
sorunlar olduğu tespit edilmiş, geçmiş sempozyumlara ait web alan adlarının artık
geçersiz olduğu gözlemlenmiş ve sorunun çözümü için icits.net alan adı satın alınmış
ve tüm konferans kitapçıkları bu alan adı altından erişime açılacaktır.
The first
International Computer Education and Instructional Technologies Symposium
(ICITS) was completed in 2007 and the 11th will be held at Inonu University,
Malatya in 2017. ICITS is one of the traditional conferences about Educational/Instructional
Technologies field. This study is the first phase of the analysis of
full-length proceeding of ICITS. Within this framework, the aim of this study
is to analyze the proceedings of the last five years (2012-2016). Thereby, 5 proceedings
books were investigated and 402 research studies were analyzed. Content
analysis was employed and the findings are presented descriptively. The data
collection tool used in this research was Educational Technology Papers Classification Form (ETPCS)
developed by Göktaş et al. (2012).
ETPCS is consisted of 7 parts which are article identification tag, design,
main topic, methodology, data collection tools, sampling and data analysis.
Based on the form, the trends of ICITS proceedings about research topics,
methods, research designs, data collection tools, sampling and data analysis
were investigated. Therefore, this research aims to reveal which subject topics
were studied, which research methodologies and designs were preferred
(qualitative, quantitative, mixed or literature review), which data collection
tools were utilized most, from which data was collected and which data analysis
methods were more popular between 2002 and 2006. The second phase of the study
will analyze the first five years (2007-2011) of ICITS proceedings. After
completing both phases 10 years of ICITS will be analyzed and the trends will
be revealed. Besides, it was observed that accessing the symposium ABSTRACT and
proceedings books were problematic due to nearly all of the conference domain
names are expired. Therefore, to solve this problematic issue icits.net domain
name were bought and all conference ABSTRACT and proceedings books are going to
be accessible via this domain.