Elektrikli Araçlar İçin Kablosuz Şarj Sistemi Simülasyonu


Creative Commons License

Çelik M., Abut N.

Ulusal Elektrik-Elektronik ve Biyomedikal Mühendisliği Konferansı (ELECO 2022), Bursa, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, ss.1-4

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-4
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda gelişen teknoloji sayesinde elektrik araçlar prototip olmaktan çıkıp hızla seri üretime geçen geleceğin çevreci ulaşım araçları olmaya başlamıştır. Elektrikli araçlar, küresel ısınma ve iklim değişikliğine neden olan sera gazı emisyonlarını önleme ve enerjinin verimli kullanımı açısından geleceğin taşımacılığını temsil etmektedir. Elektrikli Araçlar, içten yanmalı motorlu araçlara oranla %80'e varan enerji tasarrufu sağlarken, doğayı kirletmeyen, gürültü kirliliğine yol açmayan, çevreye duyarlı, sessiz ve ekonomik araçlar olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Elektrikli araçların çok daha yaygın bir şekilde kullanılması için şarj istasyon noktalarının geniş bir ağa sahip olması ve şarj sürelerinin optimal olması gerekmektedir. Bu bağlamda günümüzde oldukça önem taşıyan elektrikli araçların şarj süreleri ve bu sürenin  hızlı şarj üniteleri ile  minimum seviyeye düşürülme çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmada elektrikli araçlar için kablosuz şarj sistemi ile ilgili literatür incelemesi yapılmış ve Ansys/Maxwell ve Matlab/Simulink aracılığı ile  kablosuz şarj sistemi modellenmesi gerçekleştirilmiştir. 

Thanks to the developing technology in recent years, electric vehicles have ceased to prototype and have become the environmentalist transportation vehicles of the future, which rapidly went into mass production Electric vehicles represent the transportation of the future in terms of preventing greenhouse gas emissions that cause global warming and climate change, and efficient use of energy. While Electric Vehicles provide up to 80% energy savings compared to internal combustion engine vehicles, they appear as environmentally friendly, quiet, and economical vehicles that do not pollute nature and do not cause noise pollution. For electric vehicles to be used more widely, charging station points should have a wide network, and charging times should be optimal. In this context, the charging times of electric vehicles, are very important today, and efforts to reduce this time to a minimum with fast charging units are carried out. In this study, a literature review on wireless charging systems for electric vehicles was made and wireless charging system modeling was carried out by Ansys/Maxwell and Matlab/Simulink.