Bu araştırma COVID-19 sürecinin oluşturduğu belirsizlik döneminde ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin belirsizlik yönetimi stratejilerini, bu belirsizlik sürecinde yararlandıkları öğrenilmiş güçlülük özelliklerini belirlemeyi amaçlamıştır. Ankara ilinin farklı ilçelerinde görev yapan 107 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Karma yöntemle gerçekleştirilen araştırmada ilkokullarda görevli öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülüklerini orta düzeyde algıladıkları belirlenmiştir. İlkokullarda görevli öğretmenlerin belirsiz durumlara genellikle olumsuz olarak nitelendirilebilecek duygular ve düşüncelerle yaklaştıkları ancak eyleme geçtiklerinde olumlu sonuçlar oluşturabilecek davranışlarda bulundukları da araştırmanın bulgulardandır. Ayrıca COVID-19 pandemisinin oluşturduğu belirsizlik sürecini ilkokullarda görevli öğretmenlerin sıklıkla proaktif davranmak, kendini örgütlemek, yönetişimi güçlendirmek, geçmişteki deneyimlerinden yararlanmak gibi belirsizlik yönetimi stratejileriyle yönettikleri ve bu süreçte planlı davranma, ruh hali denetimi, yardım arama gibi öğrenilmiş güçlülük özelliklerinden yararlandıkları bulgular arasında yer almaktadır. Araştırma sonucunda belirsizlik yönetimi ve öğrenilmiş güçlülük özelliklerinin geliştirilmesinin öğretmen eğitiminin bir parçası olması gerektiği, öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülük ve belirsizlik yönetimi özelliklerini öğrenci çıktıları bağlamında inceleyen büyük örneklemlerle gerçekleştirilen araştırmalar yürütülmesi önerilerinde bulunulmuştur.
This research aimed to determine the uncertainty management strategies of teachers working in primary schools during the uncertainty period created by the COVID-19 process, and the learned resourcefulness they benefited from during this uncertainty period. In this regard, 107 teachers working in different districts of Ankara constituted the study group of the research. In the research conducted with mixed method, it was found that teachers working in primary schools perceived their learned resourcefulness at a moderate level. On the other hand, one of the findings of the research is that teachers working in primary school approach uncertain situations with emotions and thoughts that can generally be described as negative, but when they take action, they behave in behaviors that can produce positive results. In addition, it is among the findings that primary school teachers often manage the uncertainty process created by the COVID-19 pandemic with uncertainty management strategies such as acting proactively, organizing themselves, strengthening governance, and benefiting from past experiences, and in this process, they benefit from learned resourcefulness skills such as acting planned, mood control, and seeking help. As the result of the research, it was suggested that the development of uncertainty management and learned resourcefulness skills should be a part of teacher education, and that research should be conducted with large samples examining teachers' learned resourcefulness and uncertainty management characteristics in the context of student outcomes.