the Journal of Academic Social Sciences, vol.5, no.50, pp.569-580, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversitelerin öncelikli hedefleri arasında, verilen eğitim hizmetlerinin kalitesinin
yükseltilmesi ve öğrenci memnuniyetinin sağlanması yer almaktadır. Bu anlamda
öğrencilerin eğitim aldıkları birimlere ilişkin algılarının ölçülmesi üniversitelerin
faaliyetlerini daha başarılı bir şekilde gerçekleştirmeleri açısından önemlidir. Bu
çalışma, eğitim hizmet kalitesinde öğretim elemanlarının rolünü ve öğrencilerin
okuldaki memnuniyet etkisini araştırmak, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının
bakış açılarına göre, öğretim elemanlarının mesleki bilgi ve uzmanlıkları, iletişim
becerileri, problem çözme becerileri ile öğrencilere karşı tutumlarını ortaya çıkartmak
amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak YÜ Yalova MYO’ da 367 öğrenci
ile 41 öğretim elemanına anket uygulamak suretiyle toplanan veriler SPSS 18
paket programı kullanılarak; faktör analizi, güvenirlik analizi, bağımsız örneklem t
testi, tek yönlü ANOVA testi, korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon testleri ile
analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre öğretim elemanları ile öğrenciler arasında
sadece öğretim elemanlarının mesleki bilgi ve problem çözme becerilerine
ilişkin algılarında istatiksel anlamda farklılıklar olduğu, programlar arasında ise
okuldan memnuniyet ve diğer boyutlar açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.