International Marmara Sciences Congress (Spring) 2020, Kocaeli, Türkiye ss.71-72, Kocaeli, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2020, ss.71-72
Eğitim, binlerce yıldır insanlığı medeniyete taşımadaki ışık, aynı zamanda toplumların görünmez
silahı olmuştur. Eğitim insanlığın var oluşundan bu yana yaşayan, insanoğlu ile büyüyen ve gelişen bir
süreçtir. Eğitim- öğretim faaliyetleri söz konusu olduğunda üzerinde en fazla durulan konu öğrenci
başarısıdır. Öğrencilerin aynı öğretim kurumunda birbirine benzer dersleri aynı yöntemlerle almalarına
rağmen dönem sonu ya da yılsonunda birbirinden çok farklı akademik başarı sergilemeleri
eğitimcilerin en çok üzerinde durduğu ve araştırdığı konuların başında gelmektedir. Bu çalışmanın
amacı yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörlerin
belirlenmesi ve bu faktörlerin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkilerinin tespit
edilebilmesidir. Karar problemi üzerinde etkili olan ana faktörler ve bu ana faktörleri tanımlayan alt
faktörler hem literatür incelemesi hem de alanında uzman akademisyen ve eğitimcilerden oluşan
kişilerin görüşleri alınarak tespit edilmiştir. Öğrenci başarısını etkileyen faktörler genel olarak 6 gruba
ayrılmış olup bu grupların başarı üzerine etkileri değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında verilerin
elde edilmesi amacıyla bir anket hazırlanmış ve çoğunluğu Kocaeli Üniversitesi’nden olmak üzere
toplamda 233 üniversite öğrencisine uygulanmıştır.