Sosyal Bilimler Alanında Akademik Araştırmalar, Balkan Dursun, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.311-331, 2020
Afet ve acil durumların insanlar, binalar, altyapı ve ekonomi üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak, bunlara yönelik hazırlıklı olmak, müdahale yöntemlerini ve anlayışlarını geliştirmek için yapılması gereken en temel adım, toplum bireylerinin Afet ve Acil Durum Yönetimi (AADY) konusundaki farkındalığını ve bilinç düzeylerini artırmaktır. Bu noktada afet ve acil duruma hazırlık için yapılan eğitimler son derece önemlidir. Özellikle, okullarda savunmasız çocukları, gençleri olası bir afet veya acil durum esnasında koruyabilmek ve ortaya çıkan krizi yönetebilmek için, okullardaki eğitimcilerin afet ve acil durum yönetimi konusunda eğitilmeleri şarttır. Kriz esnasında, eğitimcilerin krizi yönetebilmesi; en az zararla sürecin atlatılmasına olanak sağlayacaktır. Okullarda mutlaka afet ve acil durum eylem planlarının yapılması, farkındalık ve bilinç düzeylerinin arttırılması için politikalar belirlenmelidir. Bu politikaların uygulanmasında, afet, acil durum ve güvenli yaşam konulu eğitimlerin desteklenip yaygınlaştırılmasında devlet, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının da yer almaları gerekmektedir. Yapılan bu çalışmayla, öğretmenlerinin afet ve acil durumdan kaynaklanan krizi yönetebilme becerileri hakkındaki görüşlerini tespit etmek amaçlanmaktadır.