AKDENIZ 12th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - SEPTEMBER 6 - 8, 2024 - GIRNE, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 08 Eylül 2024, cilt.12, sa.1, ss.246-254, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışma, denizcilik eğitiminde liderlik becerilerinin geliştirilmesi için sinema filmlerinin pedagojik bir araç olarak kullanımını incelemektedir. Denizcilik sektörünün dinamik ve zorlu yapısı, etkili liderlik ve karar verme becerilerini kritik hale getirmektedir; ancak geleneksel eğitim yöntemleri bu becerilerin kapsamlı bir şekilde ele alınmasında yetersiz kalabilir. Bu noktada, sinemanın sunduğu anlatı gücü ve karakter gelişimi, liderlik yeteneklerinin öğretiminde önemli bir potansiyel sunmaktadır. Literatürde, filmlerin bireylerin duygusal ve düşünsel süreçlerini etkileyerek empati, analiz ve kişisel içgörü kazandırdığı; ayrıca, liderlik durumlarının somut örneklerle pratik edilmesine olanak tanıdığı öne sürülmektedir. Dolayısıyla, filmlerin liderlik becerilerinin geliştirilmesine yönelik olası katkıları ve nasıl etkili bir eğitim aracı olarak kullanılabileceğine ilişkin öneriler geliştirilecektir.
This study examines the use of cinema films as a pedagogical tool for developing leadership skills in maritime education. The dynamic and challenging nature of the maritime sector makes effective leadership and decision-making skills crucial; however, traditional educational methods may fall short in addressing these skills comprehensively. At this point, the narrative power and character development offered by cinema present significant potential for teaching leadership abilities. Literature suggests that films affect individuals' emotional and cognitive processes, providing empathy, analysis, and personal insight, and also allowing for practical engagement with leadership scenarios through concrete examples. Therefore, the potential contributions of films to the development of leadership skills and recommendations on how they can be used effectively as an educational tool will be explored.