Görüntü İşleme Yöntemi İle Virajda Savrulma Erken Uyarı Sistemi Tasarımı


Şahin M., Ergün R. E.

Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (IMASCON’20), Kocaeli, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2020, cilt.1, ss.764-768

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Kocaeli
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.764-768
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gelişen teknolojiler ile artık her şeyin akıllandığı dünyamızda görüntü işleme teknolojilerinin gelişmesi ile taşıtlarda sürücülere yardımcı sistemler de akıllanmaya ve bir sürücü kadar karar verebilme yeteneğine sahip olmaya başlamıştır. Bu çalışmada, seyir halindeki taşıtın viraja girmeden önce, yol durumunun görüntü işleme yöntemleri ile incelenerek, sürücünün, savrulma riskine karşı önceden uyarıldığı bir sürüş destek sistemi yazılımı tasarlanmıştır. Yapılan çalışmada viraj durumu görüntü işleme yöntemiyle algılanmış ve taşıtın mevcut hızı ile viraja girildiğinde viraj yarıçapına göre olası savrulma riski değerlendirilerek sürücüyü uyaran bir algoritma tasarımı gerçekleştirilmiştir. Tasarlanan yazılımın simülasyon ortamında denemeleri gerçekleştirilmiştir. Simülasyon çalışmaları sonucunda sistemin etkin bir şekilde uyarı verdiği görülmüştür. Üst segment araçlarda sürüş destek sistemleri olarak, otonom araçlarda ise karar verme mekanizmalarına destek olarak kullanılan bu sistemler, yakın gelecekte trafik kazalarını en aza indirmenin yanında trafikte kaybolan zamanı da azaltmayı hedeflemektedir. Çalışma neticesinde geliştirilen yazılım düşük maliyetli bir gömülü sistem kullanımı ile düşük segmentli binek araçlarda da uygulanabilir duruma getirilmiştir.

With the development of technologies, in our world where everything is now intelligent, with the development of image processing technologies, assistive systems in vehicles have become more intelligent and have the ability to make decisions as much as a driver. In this study, a driving support system software was designed by examining the road condition with image processing methods before the vehicle is in a corner, and the driver was previously warned against the risk of skidding. In the study, the situation of the bend was perceived by the image processing method and an algorithm design was made to alert the driver by evaluating the possible skidding risk according to the bend radius when the vehicle's current speed is entered into the bend. Experiments of the designed software have been carried out in the simulation environment. As a result of the simulation studies, the system has been shown to give an effective warning. These systems, which are used as driving support systems in upper segment vehicles and as support systems for autonomous vehicles, aim to reduce the time lost in traffic in addition to minimizing traffic accidents in the near future. The software developed as a result of the study has been made applicable in low segment passenger cars with the use of a low cost embedded system.