Yaratıcı Drama Dergisi, cilt.4, ss.69-78, 2009 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak doğa eğitimi
konusunda ilköğretim öğrencileri üzerindeki etkisini belirlemek ve çalışmaya dahil olan lider
ve eğiticilerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. TUBITAK destekli olan “Bilim ve Yaratıcı
Drama Eşliğinde Doğa Tarihinden Doğa Müzesine Yolculuk” isimli bu çalışma; 2008 yılında
üç ayrı dönemde Ankara ili Kazan ilçesine bağlı Yazıbeyli mahallesinde 2005 yılında kurulan
“Ütopya” adlı Oyun Bilim ve Sanat merkezinde uygulanmıştır. Bu çalışma çerçevesinde adı
geçen merkez, eğitim mekânı olarak kullanılarak ilköğretim okullarının dört ve beşinci
sınıflarından oluşan 30’ ar kişilik üç grup halinde 90 öğrenci grubuna bölgenin sahip olduğu
kayaç, fosil ve mineral zenginliğini tanıtarak, bölgenin son 35 milyon yıllık dönemine ilişkin
jeolojik ve paleoantropolojik evrimi tanıtılmıştır. Eğitime ilişkin konular, kendi alanlarında
uzman, popüler dili olan eğitmenler tarafından verilmiştir. Tüm bu süreç için kullanılacak
temel yöntem yaratıcı dramadır. Çalışma çeşitli arazi gezileri ile desteklenmiştir. 8 haftada
gerçekleştirilen toplam 48 saat süren çalışmanın sonunda öğrencilerle ve eğiticilerle yapılan
görüşmeler ve sürecin gözlemlenmesi sonucunda elde edilen sonuçlara göre çalışmaya katılan
öğrencilerin doğa eğitimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandığı söylenebilir. Ayrıca
çalışmaya katılan eğiticiler ülkemizde bu tür çalışmaların sayısının arttırılması gerektiğini
söylemişler ve çalışmaya katılan öğrencilerin araştırarak ve gözleme dayalı olarak
öğrendikleri bilgilerin anlamlı öğrenme sağladığı ve kalıcı olduğunu vurgulamışlardır.