Market Markalı Ürünleri Satın Alma Tercihinin Lojistik Regresyon İle İncelenmesi


Creative Commons License

Aksu B., Özkan Ç.

XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Haziran 2011, ss.359-365

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.359-365
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Pazarlama sektöründeki artan rekabet dolayısıyla perakendeciler karlılıklarını artırmak amacıyla stratejilerinde değişiklik yapmaktadırlar. Bunlardan birisi de market markalı ürünleri pazara sunmaktır. Market markalı ürünler, perakendecinin pazardaki işareti, imajı ve kimliği niteliğindedir. Market markalı veya özel markalı ürünler sadece o perakendeci kontrolünde satılırlar. Böylece hem yeni müşteri elde etme yollarını aramakta hem de mevcut müşterilerini kaybetmemeyi sağlamaya çalışmaktadırlar.

Bu çalışmada perakende sektöründe satış artırma stratejilerinden birisi olan market markalı ürünlerin potansiyel müşteriler tarafından tercih edilmesine etki eden faktörler lojistik regresyon modeli kurularak incelenmiştir. Oluşturulan lojistik regresyon modeline göre tercihe olumlu etkisi olan faktörler ürünlerin ambalajının güzel ve çekici olması, marketin marka imajı, ürün performansının yüksek olması ve tanınmış diğer markalar gibi güvenilir olması olarak tespit edilmiştir. Tercihe olumsuz etki eden faktörler ise market markalı ürünlerin kalitesiz olduğu görüşü ile üretici firmanın marka imajı ve güvenilirliği şeklinde belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Perakendecilik, Market Markalı Ürünler, Lojistik Regresyon

Due to increased competition in marketing industry, the retailers make changes in strategies to increase profitability. One of these strategies is to offer private label products to market. Thus, both acquiring new customers or as well as looking for ways to try to provide losing existing customers. In this study, logistic regression model is established to find the influencing factors for preference to purchase private label products the potential customers.

Keywords: Retailing, Private Label Products, Logistic Regression