Tüm dünyada sosyal medya platformlarının kullanıcı sayısının giderek artması, büyük medya kuruluşlarının yeni medya ekosisteminde varlık gösterebilme ve takipçi elde amacıyla bu mecraları etkin bir biçimde kullanmaya başlamasına neden olmuştur. Günümüzde, özellikle Z kuşağı genç kitlenin sosyal medya platformlarından haber alma eğiliminin yükselmesi ve bu kitleye ulaşabilmek için enformasyonun ilginç ve eğlenceli bir biçimde aktarılmasının gerekliliği, farklı ülkelerde ulusal gazetelerin TikTok gibi popülerleşen sosyal medya platformlarında yeni haber format ve içerikleri oluşturmasına yol açmıştır. Bu bağlamda bu çalışmada ABD ve Türkiye merkezli ulusal gazetelerin mizah, eğlence ve video-müzik ağırlıklı bir sosyal medya platformu olan TikTok’u haber içeriği ve formatı açısından nasıl kullandıklarının belirlenmesi amaçlanmış olup; ABD’den Washington Post, USA Today; Türkiye’den Hürriyet ve Evrensel gazetelerinin 2021 yılında mecrada paylaştığı gönderiler, haber tonu/türü/işlevi/içerik formatı (ses/efekt) ve etkileşim değişkenleri çerçevesinde nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, The Wall Street Journal ve USA Today gazetelerinin TikTok’u eğlendirici içerik paylaşımı özelliğini merkeze alarak, ses ve görüntü efektleri ile zenginleştirilmiş haber üretimi gerçekleştirmesine karşın; Hürriyet ve Evrensel gazetelerinin mecranın sesli ve efektli içerik üretimi imkanlarından temel düzeyde yararlandığı ve mecraya özel haber formatları kullanmadığı saptanmıştır.
Increasing user numbers of social media platforms all over the world have led to the effective use of these channels by corporate media organizations to have a presence in the new media ecosystem and to gain followers. Today, the increase in the tendency of the Z generation to receive news from social media platforms and the necessity of transferring information in an interesting and entertaining way to reach this audience caused national newspapers to create new news formats and contents on popular social media platforms such as TikTok. So in this study, it is aimed to determine how the USA and Turkey-based national newspapers use TikTok, a social media platform is based on humor, entertainment and video-music features. So, the posts shared by USA Today and Washington Post from USA; Hürriyet and Evrensel from Turkey in 2021 are analyzed with qualitative and quantitative content analysis method within the framework of news tone/type/function/content format (sound/effect) and interaction variables. In conclusion, although The Wall Street Journal and USA Today produced news enriched with sound and visual effects by putting TikTok in the center of entertaining content sharing; It has been determined that Hürriyet and Evrensel basically benefit of the medium’s audio and effect content production opportunities and do not use specific news formats for this medium.