Uluslarası 9. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 19 - 22 Ekim 2017
Bu
çalışmanın amacı Kocaeli Üniversitesi’nde öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmen adayları ile farklı branşlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik
mesleğine karşı tutumlarının belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini
Kocaeli Üniversitesi öğrencileri oluştururken örneklem grubunu aralarından
rastgele yöntemle seçilmiş 100 beden eğitimi ve spor öğretmenliği 100 de diğer
öğretmen adayları olmak üzere 160 kadın 40 kişi de erkek olmak üzere 200
gönüllü öğrenci oluşturmuştur.
Yöntem;
Araştırmanın amacı doğrultusunda ilgili birimlerden izin alındıktan sonra
araştırmaya gönüllü katılmak isteyen 100 beden eğitimi ve spor öğretmenliği son
sınıfın tamamı ile 100 farklı branşta ve son sınıfta eğitim gören toplam 200
öğretmen adayına Erkuş, Şanlı, Bağlı ve Güven (2000) tarafından öğretmenlik
mesleğine ilişkin tutumları değerlendirmeye yönelik geliştirilen ‘’Öğretmenliğe
İlişkin Tutum Ölçeği’ ’uygulanmıştır. Veriler SPSS 21.00 paket programıyla
değerlendirildiğinde normal dağılım gösterdikleri için parametrik testlerden
bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
kullanılmıştır.
Bulgular;
Ölçek uygulamaları sonucunda; Katılımcılarda; Beden Eğitimi ve spor öğretmen
adayları ile diğer branş öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında
anlamlı bir fark görülmediği gibi katılımcıların; yaş, baba eğitim durumu, anne
eğitim durumu, aylık gelir, düzenli olarak okul dışı spor etkinliğine katılım
gibi değişkenlere göre de tutum puanı anlamsız bulunurken; cinsiyet açısından
kadınlar lehine, yaşadıkları yer açısından ise ilde yaşayanlar lehine anlamlı
bir farklılıklar olduğu görülmüştür.