5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, cilt.5, ss.406
Üniversite öğrencilerinin
büyük bir çoğunluğu sosyal ağları aktif olarak kullanmaktadırlar. Sosyal ağların
aynı zamanda etkili eğitim aracı olarak kullanılması üzerine de alan yazında
araştırmalar bulunmaktadır. Tüm bunlara rağmen akademisyenlerin ve öğrencilerin
sosyal ağlar üzerinden birbirleriyle iletişim kurmalarına yönelik endişeleri
bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal ağlar
üzerinden öğretim elemanlarıyla etkileşim kurma üzerine düşüncelerini öğrenmek
ve bu etkileşimi etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya toplamda
Türkiye’deki 19 farklı üniversiteden 1345 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmada
keşfedici karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın birinci safhasında nitel
veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ile gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler
araştırmacılar tarafından nitel safhada geliştirilen çevrim içi anket ile
toplanmıştır. Faktörleri ortaya çıkarmak için Açımlayıcı Faktör Analizi
gerçekleştirilmiş ve toplamda 4 faktör ortaya çıkartılmıştır. Bu faktörler
Olanak Sağlayıcılar (6 madde), Bariyerler (7 madde), İstenmeyen Davranışlar (5
madde) ve Faydalar (4 madde) olarak belirlenmiştir. Faktörler toplam varyansın %60.78’ini
açıklamaktadır. Güvenirlik değeri Cronbach alpha =.88 olarak yeterli bulunmuştur.
Faktörler ve her faktör altında yer alan maddeler ayrıca sunulmuştur.
The majority of university students actively use social networks. There are also studies in the literature on the use of social networks as effective educational tools. Despite all these, academics and students have concerns about communicating with each other over social networks. The aim of this study is to find out university students' thoughts on interacting with lecturers through social networks and to reveal the factors affecting this interaction. In total, 1345 university students from 19 different universities in Turkey participated in the study. Exploratory mixed method was used in the study. In the first phase of the study, qualitative data were collected through semi-structured interviews. Quantitative data were collected with an online questionnaire developed by the researchers in the qualitative phase. Exploratory Factor Analysis was conducted to reveal the factors and a total of 4 factors were revealed. These factors were identified as Enablers (6 items), Barriers (7 items), Undesirable Behaviors (5 items) and Benefits (4 items). The factors explain 60.78% of the total variance. The reliability value was found to be sufficient as Cronbach alpha =.88. The factors and the items under each factor are presented separately.