Uluslararası Turizm, Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.22-33, 2017 (Hakemli Dergi)
Günümüzde girişimcilik 1980 ile 2000 yılları arasında doğan Y Kuşağı yeni bir oluşum kazanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Y kuşağının demografik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisini ölçmektir. Araştırma Y kuşağını temsil eden Kocaeli Üniversitesi Hereke Ömer İsmet Uzunyol Meslek Yüksek Okulu Temel İşletmecilik dersi alan 512 öğrencisiyle yapılmıştır. Y kuşağının girişimcilik eğilimleri Yılmaz ve Sünbül tarafından 2009 yılında geliştirilen “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği” ile ölçülmüştür. Araştırmada faktör analizi, cinsiyet değişkeni için t-testi ve farklı bölümlerde eğitim, gelir, girişimci aileye sahip olma özellikleri için Kruskal Wallis testi yapılmıştır. Y kuşağının girişimci aileye sahip olma özelliği ile girişimcilik eğilimleri arasında literatürü destekleyen anlamlı sonuçlar elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Kuşak, Y Kuşağı, Girişimci, Girişimcilik Eğilimleri, Değerler
INVESTIGATION OF ENTREPRENEURIAL TENDENCIES
OF GENERATION Y WITH DEMOGRAPHİC VARIABLES
Abstract
Today entrepreneurship has changed into a new formation with Generation Y who were born between
1980 and 2000. The purpose of this study is to measure the effect of demographic characteristics of Generation
Y on their entrepreneurial tendencies. The study was carried out with 512 Gen Y students of Hereke Ömer İsmet
Uzunyol Vocational School of Kocaeli University who took the course titled Introduction to Management.
Entrepreneurial tendencies of Generation Y were measured by using the “Entrepreneurship Scale For University
Students” developed by Yılmaz and Sünbül in 2009. In the study, factor analysis was carried out. T-test was
conducted for the gender variable, and the Kruskal Wallis test was carried out for the variables including education,
income, having an entrepreneurial. Significant results were obtained between Gen Y with an entrepreneurial family
and their entrepreneurial tendencies supporting the literature.
Key Words: Generation, Generation, Entrepreneurship, Entrepreneurial Tendencies, Values