KORONA VİRÜS (COVID-19) PANDEMİSİNİN ÜNİVERSİTELER BÜNYESİNDEKİ DEVLET KONSERVATUVARLARI ÖZEL YETENEK GİRİŞ SINAVLARINA ETKİSİ


Creative Commons License

Sarvan G.

İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ 2. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2020, ss.16-25

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.16-25
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Aralık 2019’da Çin’de ortaya çıkan Korona Virüs (Covid-19) büyük bir virüs ailesinin insan vücuduna zarar verebilen bir alt türüdür. Solunum yolu ve temas yolu ile bulaşan virüs için Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 11 Mart 2020 tarihi itibari ile pandemi ilan etmiştir. İnsan vücudunda yarattığı tahribatın yanı sıra salgının toplumsal etkisi, virüsün yayılımını önlemek amacı ile konulan önlemler olan sosyal izolasyon, karantina ve bazı durumlarda askeri müdahaleler şeklinde kendini göstermiştir. Türkiye’de tespit edilen ilk vakanın hemen ardından eğitim kurumlarının kapatılması ve uzaktan eğitime başlanması kararı verilmiştir. YÖK eğitimin devam edeceği biçimi üniversite bünyesindeki Devlet Konservatuvarları’nın kendi yönetimlerine bırakmıştır. Tamamen çevrimiçi, kısmen çevrimiçi ve tamamen yüz yüze eğitim ile 2019-2020 eğitim-öğretim yılı sonlandırılmıştır. Konservatuvarların giriş şartı olan, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı özel yetenek sınavları da pandeminin getirilerinden etkilenmiştir. Bu çalışmada Üniversite Konservatuvarları kısıtlığında, literatür araştırması ve alan anket yöntemi ile çalışılmıştır. Orta öğretim, lise ve lisans düzeyinde yapılan sınav başvuruları incelenmiştir. Edinilen bilgiler ile 2019 ve 2020 yılı sınavlarının nitelik ve nicelik bakımından karşılaştırılması yapılmış; sınava kaydolan, sınava giren ve sınavı kazanan aday sayılarının karşılaştırılması ile çalışma geliştirilmiştir. Sağlık alanında olduğu kadar toplumları sosyal, ekonomik, kültürel, psikolojik vs. gibi pek çok alanda etkileyen salgının Türkiye’deki Devlet Konservatuvarları’nın 2020-2021 öğretim yılı özel yetenek giriş sınavlarına etkisini rasyonel veriler ile incelemek bu çalışmanın birincil amacı olmuştur. Korona virüs salgınının pedagojik alanda etkisinin doğal sonucu olan uzaktan eğitim ihtiyacı, ölçme değerlendirme safhasında da kendini göstermiş; yalnızca nicelik değil nitelik gereksinimi olduğu ortaya çıkmıştır. Alt yapı, erişim, güvenlik, uygulama kolaylığı ve kalite ihtiyacı eğitimciler, öğrenciler ve adaylar için gereklilik haline gelmiştir. Anahtar Kelimeler: Covid-19, konservatuvar, korona virüs, özel yetenek sınavı, pandemi. 


Corona Virus (Covid-19), which emerged in China in December 2019, is a subtype of a large family of viruses that can harm the human body. The World Health Organization (WHO) has declared a pandemic as of March 11, 2020 for the virus transmitted by respiratory tract and contact. In addition to the damage it causes in the human body, the social impact of the epidemic has manifested itself in the form of social isolation, quarantine and, in some cases, military interventions, which are measures taken to prevent the spread of the virus. Immediately after the closure of educational institutions in the first case detected in Turkey and has decided to begin to distance education. YÖK has left the way in which the education will continue to the administration of the State Conservatories within the university. The 2019-2020 academic year has ended with fully online, partially online and fully face-to-face education. The 2020- 2021 academic year special talent exams, which are the entry requirement of conservatories, have also been affected by the returns of the pandemic. In this study, it was studied in the constraint of University Conservatories, with literature research and field survey method. Applications for exams at secondary, high school and undergraduate levels were examined. The information obtained was compared in terms of quality and quantity of 2019 and 2020 exams; The study was developed by comparing the number of candidates who registered for the exam, took the exam and passed the exam. Social, economic, cultural, psychological, etc., as well as in the field of health. As you peruse the impact of the epidemic affecting many areas of the state in the 2020-2021 academic year State Conservatoire special talent entrance exam in Turkey with rational data it has been the primary objective of this study. The need for distance education, which is a natural result of the impact of the corona virus epidemic in the pedagogical field, also manifested itself in the assessment and evaluation phase; It turns out that there is a need for quality, not just quantity.The need for infrastructure, access, security, ease of implementation and quality has become a necessity for educators, students and candidates. Keywords: Covid-19, conservatory, corona virus, special ability exam, pandemic.