Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar - 2019 /2, Dönger Ahmet,Yıldız Hacı, Editör, IVPA, Podgorica, ss.256-273, 2019
Eğitim hakkı tüm bireylerin sahip olduğu, ulusal ve uluslararası yasal
düzenlemelerle garanti altına alınmış temel bir haktır (Sart ve diğ., 2016).
Bu haktan yararlanabilmede hiçbir engel olmamalıdır. Fırsat eşitliği olarak
adlandırılan bu durumdan sağlıklı bireyler kadar özel gereksinimi olan
bireylerin yararlanabilmesi, bağımsız yaşayabilmeleri, yaşamlarını
sürdürmede kendi kararlarını verebilmeleri, kendilerini
gerçekleştirebilmeleri için onların eğitim-öğretim ortamlarına katılmaları
şarttır. Ülkemizde engelli çocukların eğitim ortamına katılımları
günümüzde geçmişe oranla artmıştır. 2002-2003 eğitim-öğretim yılında
öğrenim gören engelli öğrenci sayısı 56.608 iken; 2016-2017 öğretim
yılında 333.598’dir(İstatistik Bülteni, 2018). Geçmişe nazaran günümüzde
eğitim alan engelli öğrencilerin sayısı artsa da hala engellilerin büyük bir
oranı yeterli eğitim alamamaktadır. Milli eğitim istatistikleri 2016/2017
öğretim yılı sonuçlarına göre özel eğitim alan öğrenciler örgün eğitimdeki
öğrencilerin %1,8’ini oluşturmaktadır (Tuik, 2016).