Öğretmen Adaylarında Kendine Güven Duygusunu Etkileyen Faktörlerin İncelemesi


Creative Commons License

Aksu B.

1st International Academic Research Congress (INES), Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.741-752

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.741-752
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğretmen adaylarının bilgi donanımlarının tam ve çağdaş bir düşünceye sahip olmalarının yanı sıra bu bilgi ve düşünceleri aktarmak için kendilerine olan güvenlerinin yüksek olması gerekmektedir. Bu çalışmada, öğretmen adayı yetiştiren fakültelerdeki öğrencilerin kendilerine güvenleri Rosenberg Kendine Güven Ölçeği ve Marsh Kendini Tanımlama Envanteri ile incelenmiş ve etki eden faktörler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Kendine güven yapısını oluşturan faktörler “özsaygı, özdeğer, girişkenlik, özgüven ve iletişim becerisi” olarak belirlenmiştir. Bu faktörlerin diğer değişkenlerce ne ölçüde etkilendiği gözlenmiştir.

Anahtar sözcükler: Kendine Güven, Öğretmen Adayları, Rosenberg Kendine Güven Ölçeği, Marsh Kendini Tanımlama Envanteri.

As well as having a complete knowledge equipment and contemporary thoughts, to transfer this knowledge and thoughts  prospective teachers’ self-confidence should be high. In this study, pre-service teachers training faculties and students' self-confidence Marsh Self-Description Inventory and Rosenberg Self-Esteem Scale were examined and tried to reveal the factors that impact. The factors that constitute the structure of self-confidence are “self-esteem, self-value, assertiveness, self-confidence and communication skills”. It has been observed to the extent that these factors are influenced by other variables.

Key words: Self-Confidence, Prospective Teachers, Rosenberg Self-Esteem Scale, Marsh’s Self-Description Inventory.