1st International Academic Research Congress (INES), Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.741-752
Öğretmen adaylarının bilgi donanımlarının tam ve
çağdaş bir düşünceye sahip olmalarının yanı sıra bu bilgi ve düşünceleri
aktarmak için kendilerine olan güvenlerinin yüksek olması gerekmektedir. Bu
çalışmada, öğretmen adayı yetiştiren fakültelerdeki öğrencilerin kendilerine
güvenleri Rosenberg Kendine Güven Ölçeği ve Marsh Kendini Tanımlama Envanteri
ile incelenmiş ve etki eden faktörler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Kendine
güven yapısını oluşturan faktörler “özsaygı, özdeğer, girişkenlik, özgüven ve
iletişim becerisi” olarak belirlenmiştir. Bu faktörlerin diğer değişkenlerce ne
ölçüde etkilendiği gözlenmiştir.
Anahtar sözcükler: Kendine Güven, Öğretmen Adayları, Rosenberg Kendine Güven Ölçeği, Marsh Kendini Tanımlama Envanteri.
As well as having a complete knowledge equipment
and contemporary thoughts, to transfer this knowledge and thoughts prospective teachers’ self-confidence should
be high. In this study, pre-service teachers training faculties and students'
self-confidence Marsh Self-Description Inventory and Rosenberg Self-Esteem
Scale were examined and tried to reveal the factors that impact. The factors
that constitute the structure of self-confidence are “self-esteem, self-value,
assertiveness, self-confidence and communication skills”. It has been observed
to the extent that these factors are influenced by other variables.
Key words: Self-Confidence, Prospective Teachers, Rosenberg Self-Esteem Scale, Marsh’s Self-Description Inventory.