Ters Yüz Öğrenme Modeline Dayalı Piyano Eğitimine İlişkin Öğrenci Görüşleri


Creative Commons License

Elmas Koşarca E.

The Journal of Turk & Islam Word Social Studies, cilt.11, sa.43, ss.275-287, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırma ters yüz öğrenme modelinin piyano öğretimindeki etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü 3. ve 4. Sınıflarda öğrenim gören piyano dersi alan 7 öğrenciden oluşmuştur. Ters yüz öğrenme modeline uygun olarak geliştirilmiş olan bir piyano öğretim programı katılımcılara sekiz hafta süresince uygulanmış ardından yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla ulaşılan veriler betimsel analize tabi tutularak sonuçlandırılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline ilişkin olarak bireysel hızda öğrenme sağladığını, motivasyon arttırıcı olduğunu, öğrenci-öğretmen iletişimini arttırdığını, bilgiye istediği zaman ve mekânda ulaşma rahatlığını sağladığı, diğer derslerinde bu model ile işlenmesi gerektiğini düşündükleri, derse ön hazırlıklı geldikleri için ders içerisinde aktif öğrenmenin sağlandığı, kaygıyı azalttığı, verimin arttığı bulgularına varılmıştır.