23. ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK KONGRESİ, Kocaeli, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2024, ss.1-12
Firmalar,
her geçen gün artan yoğun rekabet koşullarında ayakta kalabilmek ve düşük
maliyetlerle yüksek karlılık hedeflerine ulaşabilmek amacıyla inovasyona ve
inovasyon stratejilerine ihtiyaç duymaktadırlar. İnovasyon, firmaların
rakiplerinden farklılaşabilmek ve göreceli bir avantaja sahip olabilmek için
yeni stratejiler üretmesidir. İnovasyon stratejileri de firma performansının arttırılmasında
önemli yapı taşlarından bir tanesini oluşturmaktadır. Firmaların pazar
performansları ile inovasyona yaptıkları yatırımlar arasında önemli bir ilişki
bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, inovasyon stratejilerinin firma
performansını nasıl etkilediğini incelemektir. Çalışmanın kapsamı otomotiv
sektöründe faaliyet gösteren firmalardan oluşmaktadır. İlgili amaç ve kapsam
doğrultusunda çalışmanın analizleri, Marmara bölgesinde otomotiv ve otomotiv
yan sanayisi sektöründe faaliyet gösteren 223 firmanın yöneticilerinden, anket
yöntemi ile elde edilen birincil veriler kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın hipotezleri, SPPS 20 programı kullanılarak, regresyon analizleriyle
test edilmiştir. Çalışma sonucunda, inovasyon stratejilerinin firma performansı
üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür.
Companies
need innovation and innovation strategies in order to survive in increasingly
intense competitive conditions and to achieve high profitability targets with
low costs. Innovation means that companies produce new strategies
to differentiate themselves from their competitors and have a relative
advantage. Innovation strategies constitute one of the important elements in
increasing company performance. There is an important relationship
between companies' market performance and their investments in innovation. The
purpose of this study is to examine how innovation strategies affect firm
performance. The scope of the study consists of companies operating in the
automotive industry. In line with the relevant purpose and scope, the analysis
of the study was carried out using primary data obtained by survey method from
the senior managers of 223 companies operating in the automotive and automotive
sub-industry sector in the region Marmara. The hypotheses of the study were
tested with path analysis using SPPS 20 program. As a result of the study, it
was determined that innovation strategies had a significant impact on company
performance.