İNOVASYON STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA


Oflaz E., Çam F. B., Koç R. E.

23. ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK KONGRESİ, Kocaeli, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2024, ss.1-12

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kocaeli
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-12
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Firmalar, her geçen gün artan yoğun rekabet koşullarında ayakta kalabilmek ve düşük maliyetlerle yüksek karlılık hedeflerine ulaşabilmek amacıyla inovasyona ve inovasyon stratejilerine ihtiyaç duymaktadırlar. İnovasyon, firmaların rakiplerinden farklılaşabilmek ve göreceli bir avantaja sahip olabilmek için yeni stratejiler üretmesidir. İnovasyon stratejileri de firma performansının arttırılmasında önemli yapı taşlarından bir tanesini oluşturmaktadır. Firmaların pazar performansları ile inovasyona yaptıkları yatırımlar arasında önemli bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, inovasyon stratejilerinin firma performansını nasıl etkilediğini incelemektir. Çalışmanın kapsamı otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmalardan oluşmaktadır. İlgili amaç ve kapsam doğrultusunda çalışmanın analizleri, Marmara bölgesinde otomotiv ve otomotiv yan sanayisi sektöründe faaliyet gösteren 223 firmanın yöneticilerinden, anket yöntemi ile elde edilen birincil veriler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın hipotezleri, SPPS 20 programı kullanılarak, regresyon analizleriyle test edilmiştir. Çalışma sonucunda, inovasyon stratejilerinin firma performansı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür.

Companies need innovation and innovation strategies in order to survive in increasingly intense competitive conditions and to achieve high profitability targets with low costs. Innovation means that companies produce new strategies to differentiate themselves from their competitors and have a relative advantage. Innovation strategies constitute one of the important elements in increasing company performance. There is an important relationship between companies' market performance and their investments in innovation. The purpose of this study is to examine how innovation strategies affect firm performance. The scope of the study consists of companies operating in the automotive industry. In line with the relevant purpose and scope, the analysis of the study was carried out using primary data obtained by survey method from the senior managers of 223 companies operating in the automotive and automotive sub-industry sector in the region Marmara. The hypotheses of the study were tested with path analysis using SPPS 20 program. As a result of the study, it was determined that innovation strategies had a significant impact on company performance.