ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.10, sa.1, ss.89-103, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, Anadolu Lisesi ve Spor Lisesinde öğrenim gören öğrencilerin
beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarını belirlemektir. Belirlenen bu tutumların da
sosyo-demografik değişkenler, lisanslı spor yapma, spor dışı bir etkinliğe katılım ve
ailesinde spor yapan olup olmamasına göre farklaşıp farklılaşmadığını
değerlendirmektir.
Bu amaç doğrultusunda gerekli izinler alındıktan sonra Anadolu Lisesi ve Spor
Lisesinde araştırma hakkında öğrencilere bilgilendirme yapılmıştır. Araştırmaya gönüllü
katılmak isteyenlere Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi ve
Spor Tutum Ölçeği, 58 spor lisesi ve 82 anadolu lisesi olmak üzere toplam 140 öğrenciye
uygulanmıştır. Veriler SPSS 16.00 Paket programında analiz edildiğinde normal dağılım
gösterdiğinden parametrik testlerle analiz edilmiştir. Sonuçta; 10. sınıftakiler, düzenli
spor dışı etkinliğe katılanlar, 15-16 yaş grubunda olanlar, Spor Lisesinde okuyanlar
lehine beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlar anlamlı derecede yüksek
bulunmuştur. Yaşanan yerin özelliği, anne ve baba eğitimi, gelir düzeyi, okul başarısı,
cinsiyet, lisanslı spor yapma değişkenleri açısından ise istatiksel olarak anlamsız
bulunmuştur.
The aim of this study is to determine the attitudes of the students who are studying at
Anatolian and Sports High Schools towards physical education and sports. In addition,
this study also aims to evaluate if these attitudes differ according to socio-demographic
variables, doing a licensed sport-branch, participation in a non-sportive activity or having
someone in the family doing sports. In accordance with this aim, after necessary permits
were taken, the students at Anatolian High Schools and Sports Schools were informed
about the study. PE and Sports Attitude Scale, which was developed by Demirhan and
Altay (2001), was applied to 140 high school students in the study, 58 of whom were from
Sports high school and 82 of whom were from Anatolian high school. The data was
analysed with parametric tests because they reveal a normal distribution when they are
analysed with SPSS 16.00 package programme.
In the study; the results were found significant in favour of those in the 10th grade, and
those who participate in a non-sportive activity, those aged between 15 and 16, and those
who study in sports high schools. However, the results were found insignificant for
according to the place where they live, parents’ educational background, parents’ income
level, success at school, doing a licensed sport or gender