ULAŞTIRMA YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, cilt.1, sa.1, ss.77-92, 2024 (Hakemli Dergi)
Markalar hedeflerine ulaşabilmek adına pazarlama faaliyetlerini dijitalleşmeden yararlanarak
yürütmüşlerdir. Dijitalleşmenin artması markaların müşterileri ile iletişim kurabilecekleri alanların da
artmasına neden olmuştur. Bu dijital çeşitlilikler arasında sosyal medya kullanımının oldukça yaygın olduğu
bilinmektedir. Sosyal medya günümüz insanlarının karar alma süreçlerinde oldukça etkin bir konumdadır.
Her yaştan ve her kültürden oluşan sosyal medya kullanıcıları günlerinin önemli bir bölümünü sosyal
medya kullanarak geçirmektedir. Firmalar bu durumu göz önünde bulundurarak sosyal medya aracılığı ile
tanınırlıklarını artırmaya, imajlarını güçlendirmeye, tüketicilerin taleplerini ve davranış analizlerini
yapmaya, rakiplerinden haber almaya ve kampanyalarını sosyal medya üzerinden duyurmaya
çalışmaktadır. Sosyal medyada etkileşimin yoğun olması markaların kontrolünün dışına da
çıkabilmektedir. Olumlu yorumların markayı avantajlı konuma taşıyabileceği gibi olumsuz yorumlar ise
markanın imajını zedeleyecektir. Sosyal medyanın etkin konumda olması markaların sosyal medyadaki
hareketlerini daha önemli hale getirmektedir. Bazı markalar sosyal medya yöneticisi unvanı ile istihdam
oluşturmaktadır. Havacılıkta güven ve imaj kavramlarının önemli olmasından dolayı havayolları da sosyal
medyanın gücünden yararlanmaktadır. Araştırmada sosyal medyanın havacılık sektöründe nasıl
kullanıldığından ve pazarlamada sosyal medyanın etkisinden bahsedilmektedir.