Sobider-Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.10, sa.67, ss.118-150, 2023 (Hakemli Dergi)
Günümüzde, geleneksel pazarlama iletişimi faaliyetleri ile değişken müşteri talep
ve beklentilerine cevap verememeye başlamıştır. Bu nedenle, özellikle iktisadi
kuruluşlar; rekabetçi üstünlük elde etmek ve pazarlama amaçlarına etkin bir
biçimde ulaşabilmek için tutundurma faaliyetlerine önem vermeye başlamıştır.
Tutundurma çalışmaları içerisinde, halkla ilişkiler alanı ile bağlantılı olarak
giderek önemi artan araçlardan biri olan sponsorluk faaliyetleridir. Tüm dünyada
oldukça popüler olan spor etkinlikleri de, sponsorluk faaliyetleri içerisinde sahip
olduğu yüksek pay ile diğer sponsorluk türlerinden ayrılmaktadır. Spor
sponsorluğunun dünyada ve ülkemizde giderek popülerleşen bir alan olmasından
hareketle bu çalışmada, Türkiye bankacılık sektöründe spor sponsorluğu
faaliyetleri incelenmiştir. Bu bağlamda araştırma kapsamında, Garanti BBVA
Bankası, QNB Finansbank ve ING Bank’ın Türkiye’de gerçekleştirdiği spor
sponsorluğu faaliyetleri, 2000-2023 yılları arasında karşılaştırmalı örnek olay
analizi metodu ile irdelenmiştir. Analiz sonucunda, Garanti BBVA ve ING Bank’ın
basketbol branşında uzun dönemli olarak sponsorluk faaliyetleri gerçekleştirdikleri; ancak sponsorluk türlerinin farklılaştığı, QNB Finansbank’ın ise tenis branşında
uzun dönemli etkinlik sponsorluğu çalışmaları bulunduğu ve sponsorluk
faaliyetlerine yönelik tutundurma çalışmalarının farklılık gösterdiği saptanmıştır.