Global Media Journal TR Edition, cilt.6, ss.132-171, 2016 (Hakemli Dergi)
Marka sadakati kavramının, GSM operatörleri bazında ele alınarak incelenmesi araştırmanın
konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın temel amacı ise, GSM operatörü kullanıcılarının
markalarına olan sadakat eğilimlerini saptayarak, marka sadakatini etkileyen faktörlerin
uygulamada geçerliliğini ölçümlemektir. Çalışma, günümüz pazarlama dünyasında sadakat
kavramını etkileyen unsurların teoriden çıkıp, pratik yaşamda incelenmesi açısından önem
teşkil etmektedir. Araştırmanın evrenini, cep telefonu kullanıcısı olan bireyler
oluşturmaktadır. İlgili örneklem büyüklüğü hesaplamasında %95 kesinlik düzeyinde ve %4
hata payı ile belirtilen 25 milyondan büyük evren büyüklüğünde 600 sayısı örneklem için
yeterli bulunmaktadır. Araştırma yöntemi olarak ise, nicel veri toplama aracı olarak Sosyal
Bilimlerde sıklıkla kullanılan “anket” aracı seçilmiştir.