Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), cilt.24, sa.2, ss.93-112, 2012 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma; Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü son
sınıfta okuyan öğretmen adaylarının mesleğe başlama öncesi süreçte mesleki kaygı
taşıyıp taşımadıkları, mesleki kaygı var ise; yaş, aylık gelir, akademik başarı, cinsiyet
ve mezun olduğu okul türüne göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla
Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü son sınıfına devam
eden 68 öğretmen adayı araştırma kapsamına alınmıştır. Sosyo demografik
özelliklerin yanı sıra; mesleki kaygı düzeylerinin belirlendiği Öğretmenlik Adayı
Kaygı Ölçeği uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin sosyo demografik özellikleri
açısından görev merkezli kaygı, öğrenci merkezli kaygı ve ben merkezli kaygı
yönünden; ekonomik durum, akademik ortalama, mezun oldukları lise türü ve
cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken; sadece ben merkezli kaygı
puanlarının yaş açısından anlamlı olduğu görülmüştür.